вгору
11.10.2018
З 1 жовтня набрав чинності наказ Мінфіну від 20.09.2018 р. №773 (далі – наказ №773), яким вносяться зміни до наказу Мінфіну «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» від 14.06.2016 р. № 547.
Про проект наказу ми писали у Блозі бухгалтера.
Зазначені зміни сприятимуть впровадженню ще більшої автоматизації процесів, зокрема, спрощенню реєстрації РРО та порядку введення РРО в експлуатацію, обміну в електронному форматі документами між користувачами РРО, центрами сервісного обслуговування РРО та контролюючими органами, а також запровадженню ведення КОРО в електронному вигляді.
Закцентуємо увагу, що Мінфін наказом №773 затвердив зміни до таких порядків:
До відома!
Наказ №773 набув чинності частково. А саме, зміни щодо запровадження електронного документообігу між суб’єктами господарювання, центрами сервісного обслуговування та органами ДФС, спрощення реєстрації / перереєстрації РРО запрацюють після набрання чинності нормативно-правовим актом Мінфіну щодо затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій.
Про найважливіші зміни - читайте нижче.
Щодо реєстрації та скасування КОРО
Змінами до п.1 р. ІІ Порядку реєстрації та ведення РК та КОРО визначено, що суб’єкти господарювання, які використовують РРО, у разі виходу з ладу РРО або відключення електроенергії можуть не здійснювати розрахункові операції до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії. У такому разі вони можуть не реєструвати КОРО на РРО, а ті хто вже зареєстрував – скасувати реєстрацію КОРО та припинити її застосування. Такі суб’єкти господарювання повинні затвердити відповідний власний розпорядчий документ (норма діє з 01.10.2018).
Щодо підклеювання фіскальних звітних чеків до відповідних сторінок КОРО
Змінами було виключено з п.6 гл.4 р. ІІ Порядку реєстрації та ведення РК та КОРО такі вимоги до використання книги ОРО, зареєстрованої на РРО:
Водночас доповнено наступною вимогою: Суб'єкт господарювання має забезпечити збереження щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ПКУ (норма діє з 01.10.2018).
Щодо реєстрації/перереєстрації РРО
Змінами буде спрощено порядок реєстрації/перереєстрації РРО, а саме зареєструвати/перереєструвати РРО можна буде на підставі однієї заяви. Порядком реєстрації буде передбачено можливість подання заяви для реєстрації/перереєстрації РРО в електронному вигляді.
Норми наберуть чинності після затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО реєстраторів розрахункових операцій.
Наразі, для реєстрації/перереєстрації РРО, крім заяви, суб’єкт господарювання повинен подати ще 4 документи: