вгору

Чи мають право держоргани перевіряти достовірність номера облікової картки?

Нагадаємо, що ДПСУ, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, формує та веде Державний реєстр фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр). Ці вимоги визначені ст. 63 та ст. 70 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) та п. 3 розд. IV Положення про реєстрацію фізосіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 р. № 822 (далі - Положення № 882).

Формування реєстраційного номера облікової картки платника податків (далі – РНОКПП) здійснюється ДПС на підставі відомостей, поданих фізособою в обліковій картці фізособи – платника податків за формою № 1ДР (далі – облікова картка).

ДПС присвоює обліковій картці реєстраційний номер, який є порядковим номером її реєстрації в Державному реєстрі.

Згідно з п. 4 розд. ХІІІ Положення № 882 підтвердженням достовірності реєстраційного номера облікової картки є документ, що засвідчує реєстрацію особи у Держреєстрі (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки з Держреєстру, внесені до паспорта громадянина України або свідоцтва про народження.

При цьому, особа за власним вибором пред’являє один із зазначених документів для надання даних про реєстраційний номер облікової картки.

Також, особа може пред’явити копію документа, що засвідчує реєстрацію особи в Держреєстрі, у т. ч. і в електронному вигляді, за умови наявності у одержувача інформації технічної можливості здійснити перевірку відповідності реєстраційних даних фізичної особи даним Державного реєстру в електронній формі інформаційно-телекомунікаційними засобами з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства з питань захисту інформації.

Державні органи можуть здійснювати перевірку достовірності РНОКПП у випадках, передбачених законом, шляхом подання запитів до ДПС у встановленому порядку.

Подання таких запитів встановлено Порядком проведення підтвердження відповідності реєстраційних даних фізичної особи даним Державного реєстру фізичних осіб – платників податків на запити суб’єктів інформаційних відносин, затвердженим наказом Мінфіну України від 13.11.2015 № 1007 (далі – Порядок № 1007).

Відповідно до Порядку № 1007 інформаційна взаємодія між ДПС та іншими суб’єктами інформаційних відносин здійснюється на центральному рівні в електронній формі інформаційно-телекомунікаційними засобами з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації згідно з вимогами законодавства з питань захисту інформації.

Про це повідомили податківці ДПС у Харківській області.

Більше новин читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.