вгору
24.05.2024
Нагадаємо, електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - ПКУ), законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 р. № 851-IV (далі - Закон № 851) та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 р. № 2155-VIII (далі - Закон № 2155) без укладення відповідного договору.
Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження (абз. другий п. 42.6 ПКУ).
Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках, передбачених п. 42.6 ПКУ, зокрема отримання інформації з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків (абз. четвертий п. 42.6 ПКУ).
Крім того, платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Закону № 851 та Закону № 2155.
Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває автор, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису (далі - Повідомлення) в електронному вигляді за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 06.06.2017 р. № 557 (далі - Порядок) (п. 3 розд. ІІІ Порядку).
До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів (п. 4 розд. ІІІ Порядку).
На сформоване Повідомлення першими накладаються кваліфіковані або удосконалені електронні підписи, що базуються на кваліфікованих сертифікатах електронних підписів усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них - кваліфікований або удосконалений електронний підпис керівника і останньою - кваліфікована електронна печатка (за наявності), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки.
Отже, відповідно до вимог Порядку у разі зміни керівника дія Повідомлення, яке підписувалось попереднім керівником, припиняється.
Тому, незалежно від того, що право підпису залишено за працівниками, по яких інформація подавалась до контролюючого органу, за підписом нового керівника направляється Повідомлення (ідентифікатор форми - J/F1391104) із зазначенням відповідальних осіб.
Таке роз'яснення розміщено на Інформаційно-довідковому ресурсі “ЗІР”, категорія 129.03.
Нагадаємо, в програмі M.E.Doc користувачі легко можуть подати Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису за формою J/F1391104.
Про те, як підписати e-звітність та внести зміни в ЄДР про нового керівника, якщо керівник мобілізований, читайте в Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.