вгору

Чи необхідно повідомляти контролюючі органи про отримання або знищення печатки?

Перехід до добровільного використання печаток суб’єктами господарювання визначено Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» від 15.04.2014 р. № 1206-VII, яким також внесено зміни до деяких кодексів та законів України.

Так, зокрема, п. 4 ст. 62 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) визначено, що підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків та може мати печатки.

Водночас, ст. 128 ГКУ визначено особливості статусу громадянина як суб’єкта господарювання, яка не містить вимог щодо обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання.

Варто зазначити, що нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов’язку платника податків повідомляти контролюючі органи про отримання або знищення печатки.

Разом з цим, узагальнюючи норми Податкового кодексу України (в т. ч. п. 48.3 ПКУ) форми документів, які подаються до контролюючого органу (заяви, повідомлення, податкові декларації тощо), передбачають засвідчення підпису фізичної особи - підприємця або посадових осіб - юридичної особи печаткою за її наявності.

Про це зазначили податківці Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП.

Нагадаємо, що норми п. 1 ст. 58-1 ГКУ передбачають, що суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки, але використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим.

Крім того, п. 4 ст. 58-1 ГКУ говорить про те, що виготовлення, продаж та/або придбання печаток здійснюється без одержання будь-яких документів дозвільного характеру.

Більше новин читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.