вгору

Формування коригуючих заяв-розрахунків: що потрібно знати роботодавцям?

Підставою для фінансування страхувальників територіальними органами уповноваженого органу управління є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми страхових виплат за їхніми видами. Це визначено ч. першої ст. 26 Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 21.09.2022 р. № 2620-IX 

Для отримання фінансування на оплату листків непрацездатності заява-розрахунок подається до Пенсійного фонду України (ПФУ) через електронний кабінет страхувальника на вебпорталі ПФУ. 

Подання таких заяв регламентується Порядком фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12. Відповідно до п. 7 Порядку, відповідальність за достовірність поданих у заяві-розрахунку даних несе страхувальник. 

Після того, як первинна заява-розрахунок отримала статус «Відправлено на оплату» або «Отримано в банку», страхувальник може виявити помилки або потребу в уточненні даних. У такому разі подається коригуюча заява-розрахунок. Вона може стосуватись: 

  • коригування збільшення – наприклад, при потребі в дофінансуванні або дозамовленні коштів; 
  • коригування зменшення – у разі повернення зайво замовлених коштів; 
  • несумових коригувань – зміни у даних про працівника, тривалість страхового стажу, пільги, реквізити лікарняного, причину непрацездатності тощо. 

Коригуюча заява-розрахунок створюється до заяви-розрахунку, яка має статус «Оплачено», шляхом коригування необхідних записів по окремому листку непрацездатності. 

До «коригування зменшення» додатково, окрім листа-пояснення, має бути додано платіжне доручення, згідно з яким проведено повернення зайво замовлених коштів. 

Після подання коригуюча заява-розрахунок отримує статус «В опрацюванні». 

Якщо це коригування збільшення, після перевірки вона набуває статусу «Прийнято», включається до загальної відомості та передається на фінансування. У разі коригування зменшення та несумові коригування після перевірки набувають статусу «Оплачено», але обліковуються окремо. 

Про порядок формування страхувальниками-роботодавцями коригуючих заяв-розрахунків нагадали фахівці ПФУ у Миколаївській області. 

Про причини відхилення заяви-розрахунку ПФУ читайте в Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.