вгору

Як відзвітувати до ДПС в електронному вигляді?

Нагадуємо нашим користувачам, що подання електронних документів здійснюється платниками відповідно до норм Податкового кодексу України  та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженому наказом Мінфіну від 06.06.2017 р. № 557 (далі – Порядок № 557) на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір). Він і визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу (п. 1 розд. II Порядку № 557).

Платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді. В електронному документі зазначаються всі обов’язкові реквізити та використовуються засоби кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) чи кваліфікованої електронної печатки, керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізосіб, які не є самозайнятими особами).

Після накладання КЕП автор здійснює шифрування e-документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв’язку до адресата протягом операційного дня. Це передбачено п. 4 розд. II Порядку № 557.

Описание: https://lh5.googleusercontent.com/QBQ1U4SeUi1Rin8J5yN_jWsjUD6TRn5Cz8lb978qPeqzjs3qbsvVRkxUEjRptqRELmSa2mR1NVl5i3W4tZHXYvCVaHjyV2_CsV-OoWXeiLNZXrlwhuQySPvZCzF48HpMvRB6TVqS  Електронні документи, відправлені автором після закінчення строку, встановленого законодавством для подання аналогічних документів в паперовому вигляді, вважаються поданими з порушенням строків їх подання.

Автоматизована перевірка e-документа

Після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка. Це відбувається  у день надходження, або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня, або за 1 годину до його закінчення.

Перша квитанція

За результатами автоматизованої перевірки платнику надсилається перша квитанція протягом 2-х годин з часу отримання електронного документа ДПС, в іншому разі – протягом перших 2-х годин наступного операційного дня (абз. 1 п. 11 розд. II Порядку № 557).

Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.

Друга квитанція

Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком № 557, формується друга квитанція. Вона є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в ДПС електронного документа.

За наявності другої квитанції про прийняття e-документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа ДПС вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Якщо платником надіслано до контролюючих органів кілька примірників одного електронного документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), оригіналом вважається електронний документ, надісланий до ДПС останнім до закінчення граничного строку, встановленого законодавством для подання такого документа, за умови, що його було сформовано правильно та прийнято (зареєстровано), про що платнику надійшла друга квитанція про прийняття (п. 15 розд. II Порядку № 557).

Про це розповіли податківці ДПС у Львівській області.

Про подання електронної звітності ДПС читайте у Блозі бухгалтера, Інформері програми M.E.Doc. Також приєднуйтесь до нашого Telegram-каналу. Нагадуємо, що контролюючі органи закликають платників продавати звітність в електронному вигляді.