вгору

Подання електронної звітності ДПС: шпаргалка бухгалтеру

Подання електронної звітності платниками податків до ДПС здійснюється на підставі Договору про визнання електронних документів. Це передбачено Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 р. № 557 (далі – Порядок № 557). Строки подання податкової звітності регулюються Податковим кодексом України.

Зауважимо, що в електронній звітності зазначаються усі обов’язкові реквізити. Після внесення необхідних даних електронна звітність засвідчується кваліфікованим електронним підписом та (за потреби) кваліфікованою електронною печаткою.

Далі платник податків, який є автором електронних документів, шифрує електронний документ з дотриманням форматів криптографічних повідомлень та надсилає його до ДПС протягом операційного дня засобами телекомунікаційного зв’язку.

Нагадуємо нашим користувачам, що операційним днем вважається частина дня, коли за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг, отже здійснюється подання-прийняття документів з перевіркою їх цілістності та підтвердженням факту отримання (абз. 14 п. 2 розд. I, абз. 8 п. 2 розд. I Порядку № 557).

Автоматизована перевірка звітності здійснюється в день надходження, але  не пізніше наступного робочого дня, якщо документ надійшов після закінчення операційного дня або за 1 год. до його закінчення (п. 9 розд. II Порядку № 557).

За результатами автоматизованої перевірки платнику податків надсилаються дві квитанції:

  • перша квитанція надсилається протягом 2-х год. з часу отримання документа ДПС або протягом перших 2-х годин настпуного операційного дня (документ вважається не одержаним адресатом, якщо перша квитанція не надходить автору у визначений час після відправки);
  • друга квитанція не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком № 557 (вона є підтвердженням про прийняття або повідомленням про неприйняття в ДПС електронного документа.

 За наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом його прийняття (реєстрації) контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 14 розд. ІІ Порядку).

При надісланні декілька примірників одного електронного документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), оригіналом вважається той електронний документ, що переданий до ДПС останнім до закінчення граничного строку, встановленого законодавством для подання такого документа, за умови, що його було сформовано правильно та прийнято (зареєстровано), про що платнику надійшла друга квитанція про прийняття. Це визначено п. 15 розд. ІІ Порядку № 557.

Докладніше про електронний документообіг з ДПС читайте у Блозі бухгалтера, Інформері програми M.E.Doc. Також приєднуйтесь до нашого Telegram-каналу.