вгору

Модуль Фінансова звітність за МСФЗ в форматі іXBRL в M.E.Doc: все, що необхідно знати

Ось уже майже рік в програмі M.Е.Doc існує модуль Фінансова звітність за МСФЗ (формат іХBRL). Для чого він призначений ми писали у матеріалі.

У цьому матеріалі ми детально розберемось, що пропонує даний модуль, які доробки та новації були призначені розробниками M.E.Doc для зручного та легкого складання звітності за стандартами МСФЗ.

Нагадаємо, модуль Фінансова звітність за МСФЗ (формат iXBRL) призначений для підприємств, які складають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності (МСФЗ). Модуль надає можливість формувати фінзвітність за МСФЗ на основі таксономії разом із звітом аудитора в єдиному електронному форматі, визначеному Мінфіном.

Подавати таку звітність необхідно буде вже у 2021 році за 2020 рік. Це визначено Законом України від 16.01.2020 р. № 465-ІХ, а саме, першим звітним періодом, за який підприємства, що зобов’язані застосовувати міжнародні стандарти, подають фінансову звітність на підставі таксономії за міжнародними стандартами в електронній формі, є 2020 рік.

! Доступ до модуля Фінансова звітність за МСФЗ (формат іХBRL) доступний лише за умови придбання відповідної ліцензії.

Отже, почнемо.

Модуль Фінансова звітність за МСФЗ (формат іХBRL) знаходиться в розділі Звітність (рис. 1).

Фінансова звітність за МСФЗ

Рис. 1

Модуль побудований у вигляді таблиці-реєстру, окремий рядок якої відображає коротку інформацію про кожен документ. Таблиця умовно поділена на дві частини:

  • перша частина містить інформацію про сформовані документи пакета у форматі xml;
  • друга частина – інформацію про конвертований звіт у форматі iXBRL.

Крім того, візуальна зона поділяється на 4 частини. Це – панель інструментів, робоча область, панель вкладок, фільтр (рис. 2).

Фінансова звітність за МСФЗ

Рис. 2

Зупинимось детально на кожній з чотирьох частин.

  1. Панель інструментів.

На панелі інструментів розташовані основні кнопки для швидкого доступу, зокрема: створити документ,  створити звіт аудитора,  створити консолідовану звітність,  сформувати пакет у форматі iXBRL,  підписати пакет у форматі iXBRL,  переглянути iXBRL в форматі для друку, тощо.

  1. Робоча область.

Робоча область – це основна частина, в якій відображаються записи реєстру звітів, відфільтровані та відсортовані за потреби користувача (рис.3).

Фінансова звітність за МСФЗ

Рис. 3

! Документи, що містять помилки, відображаються червоним кольором.

Для відкриття документів необхідно скористатись одним із способів:

  • натиснути 2 рази лівою кнопкою миші на документі у списку;
  • виконати команду меню Файл – Відкрити;
  • обрати команду Відкрити у контекстному меню;
  • натиснути кнопку Відкрити на панелі інструментів
  • скористатися комбінацією клавіш Ctrl+F2.

Про стан звітів можна дізнатися з відповідної іконки, якою позначається пакет звітів. В робочій області це виглядає так (рис.4).

Фінансова звітність за МСФЗ

Рис. 4

Позначки іконок мають своє значення:

 новий неперевірений пакет звітів (наприклад, імпортований або скопійований);

   перевіреній пакет, що не містить помилок;

 пакет містить помилки (некоректно заповнені звіти);

 підписаний або переданий на підпис пакет звітів (у форматі xml);

 пакет, відправлений адресату;

 пакет, доставлений адресату;

 отриманий пакет звітів;

 сформовано пакет у форматі iXBRL;

 підписаний пакет у форматі iXBRL.

  1. Панель вкладок.

Панель вкладок містить службову інформацію щодо обраного документа. Вона доступна як у відкритому документі, так і з Реєстру документів з МСФЗ, однак є певна умова - необхідний звіт потрібно виділити (рис. 5).

Фінансова звітність за МСФЗ

Рис. 5

Вкладка Наступні дії – містить інформацію щодо поточного стану документа, а також перелік можливих дій з документом у цьому стані. Крім того, вона слугує підказкою користувачу про доступні дії, які можна виконати з документом у поточному стані.

Вкладка Властивості – у режимі читання містить всю службову інформацію про документ, таку як: стан, період створення, дата та час останньої модифікації, інформація про сертифікати, якими підписано документ, тощо. Інформація на цій вкладці постійно оновлюється та доповнюється при будь-яких змінах документа.

Вкладка Протокол – містить перелік подій, що відбулись з документом під час його обробки в хронологічному порядку. При виборі події справа на панелі відображається її детальний опис.

У разі відкритого документа на панелі вкладок з’являються вкладки Примітка, Протокол перевірки та Довідка щодо заповнення полів (рис. 6).

Фінансова звітність за МСФЗ

Рис. 6

Так, у вкладці:

  • Примітка – відображається текстове поле для внесення будь-якої інформації стосовно поточного документа.

Важливо! Вкладка доступна тільки до моменту відправлення документа. Інформація, яка внесена в дане поле, також відображається в колонці Примітка реєстру.

  • Протокол перевірки – відображається перелік помилок у документі після перевірки. Для перевірки натисніть F4 або
  • Довідка щодо заповнення полів – містить посилання на довідку по бланку.
  1. Фільтр.

Робота з Реєстром документів МСФЗ розпочинається з Фільтру, оскільки тут присутні інструменти відбору та сортування потрібних документів (рис. 7).

Рис. 7

Користувач може самостійно задавати відображення параметрів відбору в Реєстрі.

Для цього слід натиснути кнопку  та в окремому вікні, що відкрилось, встановити або змінити галочки навпроти потрібного атрибуту.

В полі Документ встановлюється Дата для вибору певного періоду:

  • За період – необхідно вказати звітний період, в межах якого були створені потрібні звіти;
  • Дата модифікації – зазначається дата початку та закінчення довільного інтервалу, в межах якого у документах виконувалися зміни, відбір здійснюється лише за датами модифікації ярликів, не враховуючи дати модифікації дочірніх документів.

В полі Контрагент необхідно зазначити ЄДРПОУ, Назву та Напрямок для відбору звітів:

  • ЄДРПОУ - дозволяє знайти документи контрагента, що були відправлені/прийняті, якщо відомо його код установи за ЄДРПОУ. Значення вводиться з клавіатури, обирається з підключеного довідника (кнопка ) або заповнюється автоматично при виборі інших даних контрагента з довідника;
  • Назва - дозволяє знайти документи, які були виписані на ім'я або отримані від певного контрагента. Назву контрагента можна ввести як з клавіатури, так і вибрати із довідника Контрагенти, який відкривається після натиснення на кнопку . При виборі контрагента із довідника автоматично заповнюються поле ЄДРПОУ.

В полі Напрямок є можливість обрати необхідний напрямок документів. Передбачені такі варіанти:

  • Всі - всі документи незалежно від напрямку;
  • Отриманий - отримані документи;
  • Виданий - документи, створені у поточному підприємстві.

Після встановлення параметрів Фільтру не забудьте натиснути на кнопку Показати.

Перелік відфільтрованих документів з’явиться в робочій області, відповідно до заданих параметрів пошуку.

Зверніть увагу! Для того, щоб очистити Фільтр від даних, необхідно натиснути кнопку . Щоб згорнути панель Фільтра (якщо вона заважає або не потрібна) - натисніть на кнопку . Щоб розгорнути Фільтр, натисніть на згорнуту панель.

Про нові вимоги подання фінансової звітності за 2020 рік читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.

Крім того, у наступних матеріалах ми розкажемо про створення звітів МСФЗ, про взаємодію з аудитором та актуарієм. Слідкуйте за нашими матеріалами.

Також радимо переглянуть відеоролік щодо особливостей роботи з модулем Фінансов звітність за МСФЗ (формат iXBRL).