вгору

На який термін можна укласти договір про розстрочення грошових зобов'язань?

Нагадаємо, що поняття грошового зобов’язання платника податків (пп. 14.1.39) та податкового боргу (пп. 14.1.175) визначені Податковим кодексом України. Так, грошове зобов’язання платника податків – сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов’язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв’язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Податковий борг – сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені.

Платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення або відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу.

Згідно з чинними нормативно-правовими актами мінімальним терміном для відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) є 1 календарний місяць, для розстрочення2 календарних місяці.

Максимальний строк розстрочення (відстрочення) такими актами не визначений.

Розстрочені суми грошових зобов’язань або податкового боргу, в т. ч. окремо – суми штрафних (фінансових) санкцій погашаються рівними частками починаючи з місяця, що настає за тим місяцем, у якому прийнято рішення про надання такого розстрочення (п. 100.6 ПКУ).

Відстрочені суми грошових зобов’язань або податкового боргу погашаються рівними частками починаючи з будь-якого місяця, визначеного відповідним контролюючим органом чи відповідним органом місцевого самоврядування, який згідно із п. 100.8 ПКУ затверджує рішення про розстрочення або відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу, але не пізніше закінчення 12 календарних місяців з дня виникнення такого грошового зобов’язання або податкового боргу, або одноразово у повному обсязі (п. 100.7 ПКУ).

Розстроченням, відстроченням грошових зобов’язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов’язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру 120 % річних облікової ставки НБУ, діючої на день прийняття контролюючим органом рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу (п. 100.1 ПКУ).

Нагадаємо, що Порядок розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 р. № 574 (далі – Порядок № 574).

Так, згідно з п. 1.4 Порядку № 574 розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань та податкового боргу платників податків, розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) вважається наданим, якщо на підставі заяви платника податків прийнято відповідне рішення податкового органу та укладено договір про розстрочення (відстрочення).

Строк дії розстрочення (відстрочення) грошового зобов’язання починається з дати, визначеної законом для сплати податку, збору, платежу, які передбачено розстрочити (відстрочити), та закінчується датою, зазначеною у договорі, за винятком випадків дострокового погашення такого грошового зобов’язання (п. 1.9 Порядку № 574).

Про це проінформували податківці ДПС в Івано-Франківській області.

Щодо законопроєкту про удосконалення механізмів розстрочення податків та зборів читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.