вгору

Неврахування Таблиць даних та відповідності/невідповідності платника критеріям ризиковості: адміноскарження рішень

Нагадуємо, що з 08.07.2023 р. діє механізм адміністративного оскарження рішень комісій регіонального рівня щодо неврахування Таблиць даних та відповідності платника податку критеріям ризиковості. 

Так, платник ПДВ має подати скаргу протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня. 

За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги приймає рішення про задоволення скарги та скасовує рішення комісії регіонального рівня або залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін. 

Наразі вищезазначений механізм адміністративного оскарження набирає все більшої популярності, оскільки дозволяє уникнути тривалих судових спорів. 

Також є низка особливостей використання механізмів оскарження рішень комісій регіонального рівня. Зокрема, при процедурі оскарження рішення комісії регіонального рівня щодо відповідності платника критеріям ризиковості, в разі прийняття рішення про відмову у задоволенні скарги комісією центрального рівня, наступним кроком для платника може бути лише звернення до суду (бо іншого шляху для виключення з ризикових не передбачено). Тобто, з точки зору ефективності захисту інтересів бізнесу з питань ризиковості, важливо максимально використати процедури на регіональному рівні і тільки після їх вичерпання рішення про ризиковість слід оскаржувати до комісії центрального рівня. 

Щодо Таблиць даних таких особливостей немає, адже навіть якщо комісія центрального рівня відмовила у задоволенні скарги, платник податків може повторно подати Таблицю даних на розгляд комісії регіонального рівня з поясненням та детальним описом госпдіяльності з посиланням на податкову та іншу звітність. Отже, підприємства можуть використовувати адміністративне оскарження рішень про відмову у врахуванні Таблиці даних без побоювання загрузнути в судових процесах. 

У будь-якому випадку, отримавши відмову у задоволенні своїх вимог, платнику вкрай важливо встановити повний перелік підстав для прийняття такого рішення контролюючим органом, аби обрати найбільш ефективні шляхи захисту своїх прав, або ж відкоригувати помилки у своїй діяльності.  

Для цього податківці радять: 

1) уважно вивчати рішення комісій контролюючих органів та усувати причини, які стали підставою їх прийняття. На вебпорталі ДПС ознайомлюватись з інформаційними роз’ясненнями щодо правильності заповнення Таблиць даних платника податку, рекомендаціями до оформлення пояснення та підтверджуючих документів, дій платника ПДВ у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН тощо; 

2) здійснювати комунікацію з контролюючими органами при виникненні сумнівів у підставах прийняття ними рішень, надсилати запити безпосередньо до терорганів ДПС (в основному питання виникають на регіональному рівні) для отримання вичерпної відповіді про підстави та причини прийняття таких рішень; 

3) для оперативної комунікації звертатись на комунікаційні платформи (для інститутів громадянського суспільства та бізнес-асоціацій) та отримувати розʼяснення за телефонами гарячих ліній. 

Нагадуємо нашим користувачам, що Скарга щодо рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку (ідентифікатор форми J/F1316001) та Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку ризиковості (J/F1314901) зручно подавати у M.E.Doc. 

Детальніше про зміни в порядку оскарження рішень щодо блокування ПН/РК з 08.07.2023 року читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.