вгору

Підстави та порядок набуття статусу е-резидента

Нагадаємо, що з 1 квітня 2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо особливостей оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів» від 06.10.2022 р. № 2654-IX (далі - Закон № 2654). Докладніше про Закон № 2654 ми писали тут.

Законом № 2654 вводиться нове поняття: електронний резидент (е-резидент) - іноземець, який досяг 18-річного віку, не є податковим резидентом України, отримав відповідні кваліфіковані електронні довірчі послуги та інформація про якого внесена до інформаційної системи «Е-резидент» (пп. 14.1.56-6 Податкового кодексу України, далі - ПКУ).

Зазначимо, що інформаційна система «Е-резидент» є складовою частиною Єдиного державного веб-порталу електронних послуг, у рамках якої здійснюється збирання, накопичення, обробка, захист, облік та надання інформації про е-резидента (пп. 14.1.86-1 ПКУ).

Отже, іноземець має право набути статус е-резидента після подання ним через Інформаційну систему «Е-резидент» заяви про набуття статусу електронного резидента (е-резидента), його ідентифікації та надання кваліфікованих електронних довірчих послуг.

Податковою адресою платника податків - е-резидента визнається електронна адреса, зазначена такою особою у заяві про набуття статусу е-резидента.

Зверніть увагу! Законом № 2654 визначено перелік осіб, які не можуть бути резидентами (е-резидентами):

  • громадяни України;
  • іноземці, які мають право на постійне проживання в Україні чи є податковими резидентами України;
  • особи без громадянства;
  • особи, які отримують доходи з джерелом походження з України за товари, послуги (крім пасивних доходів);
  • особи, які є громадянами (підданими), резидентами або особами, місцем постійного проживання (перебування, реєстрації) яких є держави (юрисдикції), не включені до Переліку держав, громадяни або резиденти яких можуть набути статус е-резидента.

Перелік держав, громадяни або резиденти яких можуть набути статус е-резидента, встановлюється Міністерством цифрової трансформації, за погодженням із Мінфіном, у порядку, визначеному Кабміном.

Важливо! Порядок набуття статусу е-резидента, ідентифікації осіб, які мають намір набути статус е-резидента, та надання їм доступу до кваліфікованих електронних довірчих послуг визначається КМУ.

Взяття на облік е-резидента здійснюється контролюючим органом на підставі відомостей, отриманих від інформаційної системи «Е-резидент».

Про це повідомили податківці ДПС в Одеській області.

Більше корисних новин читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.