вгору

Сучасний формат спілкування платника з ДПС: роз'яснення від податківців

З 01.09.2020 р. набув чинності наказ Мінфіну від 06.01.2020 р. № 261, відповідно до якого обмін електронними документами між платниками та органами ДПС відбувається за новим порядком. Про це ми писали у нашому матеріалі.

Наразі у платників виникають питання, щодо нового формату спілкування. Відповіді на ці питання надали в Офісі ВПП.

Офіс ВПП виділив топ-3 найпоширеніших питань:

  1. Що може вплинути на відключення платника від електронного документообігу з ДПС?

Існує декілька причин, за яких відбувається відключення платника від електронного документообігу.

По-перше, після отримання інформації від державного реєстратора про зміну керівника здійснюється автоматичне припинення дії електронного договору.

По-друге, закінчення терміну дії електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП) керівника.

По-третє, неуважність з боку самого платника щодо використання ЕЦП.

Як приклад, після отримання підприємством нових ЕЦП фіксуються випадки, коли електронний документ підписується «старими» ЕЦП (тобто тими, термін дії яких минув).

Дана необережність може відключити все підприємство від електронного документообігу з ДПС.

  1. Які дії необхідно виконати платнику для відновлення електронного документообігу з ДПС?

На сьогодні спрощено процедуру набуття платником податків статусу суб’єкта ЕДО. Відтепер достатньо надіслати до контролюючого органу будь-який електронний документ за електронним підписом керівника. Про це ми писали тут.

При цьому для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано таке право підпису на підприємстві, платнику податків необхідно окремо направити повідомлення про ЕЦП на уповноважених осіб за підписом керівника.

  1. Чи зможе в подальшому платник податків направляти звітність за підписом уповноважених осіб, а не керівника?

За умови делегування керівником (першою особою) права підпису, з направленням до ДПС повідомлення про ЕЦП, підприємство отримає можливість в подальшому направляти електронну звітність за підписом уповноважених осіб.

Сучасний розвиток електронних сервісів, адаптація їх під потреби бізнесу дозволили Офісу ВПП забезпечити належний рівень обслуговування кожного великого платника, незалежно від його місця розташування, що особливо актуально у період введення додаткових обмежувальних заходів під час карантину.

Про це зазначено у матеріалі Офісу ВПП.

Нагадаємо нашим користувачам, що програма M.E.Doc у повній мірі надає комфортний та легкий доступ для використання ЕДО не тільки для спілкування з органами ДПС, а також зі своїми контрагентами.

Про всі новинки та доробки щодо використання ЕДО і не тільки дізнавайтесь у розділі Електронний документообіг у Блозі бухгалтера.

Також читайте корисні новини у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.