ВРУ зареєстровано законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо обмеження використання патріотичної тематики при реєстрації торговельних марок та в рекламі» від 20.03.2023 р. № 9128 (далі - законопроект).
Як зазначено в пояснювальній записці, законопроект передбачає обмежене використання військово патріотичної тематики при реєстрації торговельних марок та в рекламі.
Законопроектом пропонується внести зміни до статті 6 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» від 15 грудня 1993 року № 3689-XII» та до статті 8 Закону України «Про рекламу» від 3 липня 1996 року № 270/96-ВР, якими передбачити такі новели: 
1) встановити, що не можуть одержати правову охорону та не можуть бути зареєстровані як торговельні марки позначення, що: 
	- відтворюють повністю чи частково назви подій, пов’язаних із здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії; 
 
	- відтворюють назви населених пунктів та місцевостей, постраждалих унаслідок російської збройної агресії, а також місць (населених пунктів чи їх 3 частин), що є загальновизнаними символами стійкості та героїзму Українського народу (крім випадків використання таких назв в адресах, а також реклами торговельних марок, зареєстрованих до 24 лютого 2022 року);
 
	- містять згадування бойових дій та військових операцій, за можливості їх ідентифікації на місцевості, пов’язаних із здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії; 
 
	- відтворюють найменування виробників, назв типів і видів озброєння, військової і спеціальної техніки; 
 
	- відтворюють назви родів військ, військових підрозділів Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів); 
 
	- відтворюють привітання, які визначені законодавством як офіційні для Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань; 
 
2) визначити, що забороняється розповсюджувати рекламу товарів, робіт і послуг з використанням: 
	- назв подій, пов’язаних із здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії; 
 
	- назв населених пунктів та місцевостей, постраждалих унаслідок російської збройної агресії, а також місць (населених пунктів чи їх частин), що є загальновизнаними символами стійкості та героїзму Українського народу (крім випадків використання таких назв в адресах, а також реклами торговельних марок, зареєстрованих до 24 лютого 2022 року); 
 
	- згадувань бойових дій та військових операцій, за можливості їх ідентифікації на місцевості, пов’язаних із здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії; 
 
	- імен військовослужбовців ЗСУ, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів), а також цивільних осіб, які брали участь у здійсненні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії; 
 
	- найменування виробників, назв типів і видів озброєння, військової і спеціальної техніки; 
 
	- назв родів військ, військових підрозділів ЗСУ, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів); 
 
	- привітань, які визначені законодавством як офіційні для ЗСУ, інших створених відповідно до законів України військових формувань. 
 
3) передбачити, що зазначені обмеження не поширюються на рекламу кіно-, відео- та видавничої продукції, присвяченої висвітленню подій, пов’язаних із здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії.
У разі прийняття Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Більше новин читайте в Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.