вгору
20.08.2020
З наступного року, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування Електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» від 14.07.2020 р. № 786-IX (далі – Закон № 786), скасовується вимога обов’язкової реєстрації книги обліку доходів та витрат, а також обов'язок ведення книги обліку доходів ФОПами-єдинниками 1–3 груп. При цьому, вони будуть зобов’язані вести облік діяльності в довільній формі в паперовому чи електронному вигляді.
Зокрема, з 01.01.2021 р. фізособи-платники єдиного податку 1–2 груп та 3 групи – неплатники ПДВ вестимуть облік діяльності у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів, а підприємці 3 групи – платники ПДВ – у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат.
Водночас, підприємці на загальній системі оподаткування та «незалежники» зобов’язані будуть вести облік доходів і витрат від такої діяльності за встановленою формою в паперовому та/або електронному вигляді. Типова форма такого обліку та порядок його ведення визначається Мінфіном.
Звертаємо увагу, що до 31.12.2020 р. згідно з вимогами Податкового кодексу України (далі – ПКУ) ФОПи – єдинники 1–3 груп, які не є платниками ПДВ, ведуть за встановленою формою Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів, а єдинники 3 групи – платники ПДВ – ведуть Книгу обліку доходів та витрат. Такі Книги мають бути зареєстрованими в податкових інспекціях за місцем обліку.
Книги обліку, які ведуть ФОПи, необхідно зберігати у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис. Тобто, фізичні особи – підприємці, які не вестимуть Книгу з 01.01.2021 р. у зв’язку з запровадженням ведення обліку доходів у довільній формі, мають її зберігати ще 3 роки.
Крім цього, відповідно до норм п. 44.1 ПКУ, платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухобліку, фінзвітності, інших документів, пов'язаних із обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Такі первинні документи зберігають не менше 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи.
Про це повідомило ГУ ДПС в Івано-Франківській області.
Нагадуємо, що відповідно до Закону № 786 з 07.11.2020 р. договір про визнання електронних документів укладати з ДПС не потрібно.
Про використання реєстраторів ФОПами 2-4 групи читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.