вгору
20.04.2023
У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо встановлення відповідальності за незаконне введення в обіг на ринку України продукції, що містить символіку військового спротиву Українського народу російській збройній агресії» від 18.04.2023 р. № 9216 (далі – Законопроект № 9216).
Законопроектом, зокрема, передбачено Кримінальний кодекс України (далі – ККУ) доповнити ст. 229-1, якою запровадити наступні штрафи:
За текстом Законопроекту № 9216 під символікою військового спротиву Українського народу російській збройній агресії в цій статті слід розуміти:
Під введенням в обіг на ринку України продукції, що містить тематику національного спротиву російській збройній агресії, вчиненим у великих розмірах, слід вважати введення в обіг продукції, загальна вартість якої перевищує 500 нмдг, а вчиненим в особливо великих розмірах – якщо її розмір у 1000 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Крім того, згідно з пояснювальною запискою Прикінцевими положеннями Законопроекту № 9216 пропонується:
1) доповнити ч. п’яту ст. 16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» новим абзацом, положеннями якого встановлюється заборона на використання у найменуванні юросіб символіки військового спротиву Українського народу російській збройній агресії (назви та атрибутику родів військ, військових підрозділів ЗСУ, інших створених відповідно до законів України військових формувань; назви населених пунктів та місцевостей, постраждалих внаслідок російської збройної агресії, а також місць (населених пунктів чи їх частин), що є визнаними в установленому законом порядку символами стійкості та героїзму Українського народу; назви подій та військових операцій, пов’язаних із здійсненням заходів з протидії російській збройній агресії);
2) викласти ч. другу ст. 5 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» у новій редакції та встановити, що об’єктом торговельної марки не можуть бути: назви та атрибутика родів військ, військових підрозділів ЗСУ, інших створених відповідно до законів України військових формувань; назви населених пунктів та місцевостей, постраждалих внаслідок російської збройної агресії, а також місць (населених пунктів чи їх частин), що є визнаними в установленому законом порядку символами стійкості та героїзму Українського народу; назви подій та військових операцій, пов’язаних із здійсненням заходів з протидії російській збройній агресії;
3) внести зміни до ст. 8 Закону України «Про рекламу», якими заборонити рекламувати товари у назві яких використовується символіка військового спротиву Українського народу російській збройній агресії (назви та атрибутика родів військ, військових підрозділів ЗСУ, інших створених відповідно до законів України військових формувань; назви населених пунктів та місцевостей, постраждалих внаслідок російської збройної агресії, а також місць (населених пунктів чи їх частин), що є визнаними в установленому законом порядку символами стійкості та героїзму Українського народу; назв подій та військових операцій, пов’язаних із здійсненням заходів з протидії російській збройній агресії) (новий п. 62 ч. першої статті), та встановити, що дія цієї норми не поширюється на соціальну рекламу (нова редакція ч. десятої статті).
У разі прийняття, Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Нагадуємо нашим читачам, що у ВРУ зареєстровано законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо обмеження використання патріотичної тематики при реєстрації торговельних марок та в рекламі» від 20.03.2023 р. № 9128. Деталі – у матеріалі.
Більше новин читайте в Блозі бухгалтера, в Інформері M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.