вгору

Зміни для платників єдиного податку та застосування ними РРО: ще один проєкт

У ВРУ зареєстровано проєкт Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо застосування спрощеної системи оподаткування (законопроєкт від 25.11.2021 № 6348).

Нагадаємо нашим читачам, що на розгляді ВРУ вже знаходяться декілька законопроєктів, якими також пропонується змінити умови перебування на спрощеній системі оподаткування, а також внести зміни до порядку застосування єдинниками РРО та програмних РРО. Однак досі ці законопроєкти не були розглянуті навіть у першому читанні. Докладно про це дивіться тут.

Отже, які зміни пропонують платникам єдиного податку у черговому законопроєкті?

Згідно з пояснювальною запискою до законопроєкту передбачається:

1. Виключення можливості перебування на першій та другій групі платників єдиного податку суб’єктів господарювання, що займаються виробництвом, високодоходними видами діяльності, здійснюють продаж товарів, що найчастіше ввозяться на територію України в незаконний спосіб.

Так, проєктом передбачено, що не можуть належати до першої та другої групи платників єдиного податку ФОП, які здійснюють:

  • оптову торгівлю або посередництво в оптовій торгівлі;
  • продаж одягу із натурального хутра;
  • продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (в тому числі медичного призначення) вартістю понад 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
  • виробництво, постачання, продаж ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
  • продаж підакцизної продукції;
  • продаж лікарських засобів;
  • надання послуг з надання доступу до мережі Інтернет;
  • продаж вживаних товарів;
  • розповсюдження лотерей;
  • надання посередницьких послуг з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна;
  • будівництво (в тому числі нове будівництво, ремонтні роботи, розширення та реконструкцію, зведення будівель зі збірних конструкцій на місці ведення робіт, а також будівництво тимчасових об'єктів) ;
  • надання платних послуг у сфері охорони здоров’я.

Всі ці ФОП зможуть обрати лише групу 3 єдиного податку.

2. Збільшення порогу доходу платників єдиного податку третьої групи, що мають понад 10 найманих працівників, до 3000 мінімальних заробітних плат.

Нагадаємо, що зараз для ФОП - єдинників третьої групи поріг доходу – 1167 розмірів мінзарплати. У проєкті такий поріг доходу хочуть залишити для ФОП-єдинників третьої групи, у яких не більше 10 найманих працівників.

3. Надання можливості органам місцевого самоврядування самостійно встановлювати ставки для третьої групи платників єдиного податку (від 1,5% до 3% у разі сплати ПДВ та від 2,5% до 5% - у разі включення ПДВ до складу єдиного податку).

Встановлення для платників єдиного податку третьої групи, які мають понад 10 найманих працівників або після прийняття закону створять понад п’ять нових робочих місць, можливості застосовувати мінімальну ставку податку до 1 січня 2027 року.

4. Відновлення системи обліку доходів (доходів і витрат) для ФОП, які є платниками єдиного податку, через ведення обліку їх доходів (доходів і витрат) за типовою формою шляхом щоденного відображення отриманих доходів (доходів і витрат) як в паперовому, так і в електронному вигляді.

Як Ви знаєте, з 01.01.2021 року втратили чинність форми Книги обліку доходів та Книги обліку доходів і витрат. Отже, наразі ФОП-єдинники мають право вести облік доходів та витрат у довільній формі.

5. Встановлення обов’язковості застосування РРО виключно юридичними особами та платниками єдиного податку третьої групи.

Тобто, хочуть звільнити від застосування РРО, ПРРО не тільки єдинників 1 групи, а й 2 групи.

6. Встановлення виключного переліку питань, які можуть бути перевірені під час проведення фактичної перевірки з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій фізичними особами-підприємцями.

Встановлення заборони вимагати у ФОП або його працівників будь-які документи, що стосуються походження товару, під час проведення фактичної перевірки.

7. Встановлення вимог щодо ведення загального обліку товарних запасів (без обліку товарних запасів в розрізі об’єктів торгівлі) ФОП (крім випадків здійснення діяльності, щодо якої законом або ліцензійними умовами встановлена вимога ведення такого обліку на кожному об’єкті) .

Зауважимо, що з 26.11.2021 року облік товарних запасів ФОП, у тому числі єдинників, ведеться за Формою ведення обліку товарних запасів, затвердженою наказом Мінфіну від 03.09.2021 р. № 496. Записи у форму обліку вносяться по мірі надходження/ вибуття товарів на підставі первинних документів за кожним місцем продажу.

8. Надання сільським та селищним радам приймати рішення про можливість торгівлі лікарськими засобами на території громади без застосування РРО із застосуванням розрахункових книжок.

9. Обмеження комісійної винагороди банку за надання послуг по прийманню платіжних засобів в оплату товарів (послуг).

Якщо цей законопроєкт буде прийнято, то розглянемо його більш детально.

Більше новин читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.