вгору
03.04.2023
Продовжуємо ділитися з вами питаннями та експертними відповідями на них, що прозвучали у ході онлайн-зустрічі 22 березня щодо впровадження е-ТТН в Україні. Під час цього вебінару учасники отримали відповіді на всі запитання, які виникають у них у зв’язку з переходом на обов’язкове використання е-ТТН вже з 1 серпня 2023 року.
Раніше ми вже публікували першу частину матеріалу із питаннями/відповідями першої частини онлайн-зустрічі від 22 березня: Експерти продовжують відповідати на питання бізнесу щодо впровадження е-ТТН. Частина І
Нагадуємо, що експертами зустрічі, які відповідали на запитання представників вебінару були:
У другій частині матеріалу на вас чекають такі тематичні блоки:
Мобільним додатком зможуть користуватися тільки водії чи всі, хто працює з е-ТТН? Чи буде технічна можливість підписувати одним підписом і через додаток, і через комп'ютер?
Мобільний застосунок у ПТАХ орієнтується на водія. Інше рішення — кабінет е-ТТН — веб-рішення, що адаптується і яке можна використовувати і на планшетах. Скористатися «Кабінетом е-ТТН» на телефоні буде можливість, але, це буде незручно, оскільки е-ТТН — дуже об'ємні документи. Але якщо це не масово і потрібно точково це зробити — то така можливість буде.
Щодо підписання — електронний підпис не є тим елементом, який потребує прив'язки до конкретного гаджету. Електронний підпис аналогічний вашому особистому підпису, але технологічно інший.
Його можна використовувати на будь-якому гаджеті. Якийсь період часу ви працювали з електронним кабінетом, підписували документи, далі ви використовуєте телефон та можете підписувати документи електронним підписом, користуючись уже цим гаджетом. Так, використання підпису не залежить від гаджету, на якому ви працюєте.
Запитайте вашого провайдера, сервісами якого ви користуєтесь, їх дуже багато, і кожен з провайдерів буде надавати індивідуальний сервіс. Вони знають ваші кейси, знають вашу проблематику і зможуть надати, запропонувати вам оптимальне рішення. Саме для цього побудована структура проекту таким чином, щоб між державою і бізнесом був суб'єкт, який розуміє бізнес. Держава забезпечує функціонування центрального реєстру, а провайдери допомагають інтегруватися бізнесу до цього центрального реєстру. Чим раніше ви оберете провайдера, тим раніше ви визначитесь з тим функціоналом, який вам потрібен саме для вашого підприємства і саме для ваших бізнес-процесів. І тим простіше вам буде перейти на використання е-ТТН.
Коли і яким чином буде впроваджено тестування е-ТТН, якщо заявка на участь подана?
Якщо ви провайдер, то ваша заявка розглядається і з вами зв'яжуться представники Інституту аналітики та адвокації.
Якщо ви бізнес — звертайтеся до провайдера і він надасть вам інформацію, коли буде проводитись тестування, як можна взяти участь, що вам для цього потрібно.
Ті провайдери, які пройшли тестування, вже активно комунікують з бізнесом, тестують ті кейси, які приносить бізнес, намагаються створювати ТТН в електронному вигляді, створювати коригуючі Акти, підписувати їх і обмінюватися між усіма учасниками.
Цікавлять можливості інтеграції з обліковими системами (автоматичний обмін е-ТТН між ERP-системою та ПТАХ). Коли і де буде доступна технічна документація до API?
На сайті https://e-ttn.miu.gov.ua/provider/ є всі провайдери, у кожного з них є свій сайт, контакти і вся необхідна інформація, зокрема і щодо провайдера ПТАХ. Якщо ви зацікавлені, переходьте, на сайт, знайомтеся, читайте. Там є вся інформація і ви оберете того, хто вам сподобався. Ця інформація є і щодо API, і інших інструментів.
Провайдери в рамках проходження тестування можуть надавати сервіс:
На вебінарі від 15.02 обговорювали, що в е-ТТН вводитимуть 4-го учасника процесу "Експедитора". Які обов'язкові дані вводитимуть? Назва, код, які ще?
Коли обговорювали це питання — посилання було до законопроекту № 6534 щодо змін до Закону України “Про автомобільний транспорт”. У цьому законопроекті висвітлено всю інформацію щодо даних, порядку додавання Експедитора та іншу інформацію, яку пропонується розглянути для надання відповідного статусу системи е-ТТН в Законі про автомобільний транспорт.
"Проробляючи деталі підписання е-ТТН, наштовхнулись на досить дивну поведінку з заповнення блоку «Вантажно-Розвантажувальні роботи» пункті «Розвантаження», а саме в частині заповнення «здав водій». Нас турбує те, що заповнення «здав водій» опційне і може бути виконане тільки після підписання «Вантажоодержувачем». Очікуємо, що в більшості випадків водіями не підписуватиметься е-ТТН другим підписом водія (4 опційним підписом для е-ТТН), як результат ми отримаємо е-ТТН з частковим заповненням даних в ній. На думку бухгалтерії — це помилка.
Це не є помилкою. Є наказ Мінінфраструктури № 413, він юстований і він надає можливість підписувати ТТН з боку трьох учасників, без четвертого підпису. Якщо ви бачите, що вам необхідний четвертий підпис, будь ласка, використовуйте. Така технічна можливість в системі є. Якщо ви використаєте три або чотири підписи – ви не порушите жодних вимог до функціонування ТТН.
У блоці «Вантажно-Розвантажувальні роботи» саме при одержанні вантажу цей блок заповнює вантажоодержувач. І він зазначає обсяг ваги на розвантаження, фактичні дату та час прибуття транспортного засобу на розвантаження, завершення розвантаження і простій. І після заповнення цієї інформації і підписання документа “життєвий” цикл цієї ТТН завершується. Однак опційним залишається її підписання водієм.
Якщо ТТН передбачатиме четвертий підпис, ви це просто зазначаєте під час створення цього документа. Провайдери вам допоможуть з налаштуванням цього документа (і як накласти четвертий підпис, і як його передбачити).
Постачальник привіз товар в одній машині, але з декількома е-ТТН (є деякі умови, коли це має бути виконано (наприклад, різні групи товару, окремі замовлення тощо), а нумерація у постачальника майже збігається (Р-2023-01-401/00008, Р-2023-01-401/00009 і т.д.) тому приймальник помилково підписав е-ТТН для товару, котрий ще не поставлявся.
Просимо розглянути з МІУ можливість:
Функціональне вирішення такої ситуації можливе через окремий Акт до е-ТТН, щось схоже на Акт примусового завершення;
Законодавче врегулювання — описати порядок дій щодо анулювання помилково підписаної е-ТТН.
На вебінарі (01.03) було озвучено, що необхідно застосовувати акт анулювання на боці провайдера. Або ж, можливо, це повинен бути функціонал відклику підпису з подальшим підписання цієї ТТН заново (це власне припущення). Але ж запропоновані дії напряму впливають на життєвий цикл ТТН — зміна статусу з ARRIVAL на CANCELED (при акті анулювання) або на PICKUP (при відклику підпису), тому, на мій погляд, це не може бути просто розробка провайдера, функціонал (акт/відклик) має вплив на роботу з ЦБД.
Якщо вантажоодержувач помилково підписав документ, то, по-перше, в нього неоптимальний інтерфейс для того, щоб відбулося приймання цих документів, який дозволяє зробити помилку. Людський фактор теж враховується за допомогою оптимізації процесів і за допомогою підвищення якості інтерфейсу програмного застосунку. Якщо все ж така ситуація сталася, то, по суті, ТТН закінчує свій “життєвий” цикл. І тут є два варіанти: якщо цей документ вже приїхав, то вантажоодержувач його може прийняти. Ніхто не заважає створити, у разі відхилення, Акт розбіжностей і підписати його всіма сторонами. Але якщо так станеться, що ці кілька однакових замовлень приїхали різними машинами, то, мабуть, дійсно потрібно передбачити цей варіант, реалізувати. І Акт анулювання в рамках функціонування саме ЕДО з провайдерами не вирішує цю проблему.
Як мінімум, цей документ не повинен бути підписаний в односторонньому порядку вантажоодержувачем.
Дійсно, у вантажоодержувача на одній і тій самій точці доставки може бути декілька ТТН від вантажовідправника зі схожими номерами і ідентичними датами їх створення. Відповідно, якщо брати “життєвий” цикл ТТН, но має бути саме відкликання підпису. Не анулювання документа, а відкликання підпису і повернення на крок назад по “життєвому” циклу, тому що, якщо це була помилка, то надати годину запасу часу, щоб можна було цей підпис відкликати, а не зловживати цією можливістю в подальшому, і сформувати потім акт розбіжностей, якщо там були виявлені розбіжності при прийманні, і тим самим завершити “життєвий” цикл ТТН.
Щодо бухгалтерського обліку Перевізника та підтверджуючих документів про здійснення господарської операції, чи будуть достатніми підставами вважатись оформлення Актів виконаних робіт (Інвойсів) Замовнику Перевізником на підставі Актів до е-ТТН (Акт перевантаження, Акт завантаження з проміжного складу) та підписана е-ТТН Вантажоодержувачем?
Пропонуємо розглянути кейси. ТТН — це документ, який дає можливість перевезти товар з пункту А в пункт Б. Але зараз на ринку вантажних перевезень є таке поняття, як збірні перевезення. Коли є логістичні оператори, вони забирають вантаж і за допомогою власних транспортних засобів, власних складських приміщень забезпечують логістику, доставку в інше місце. При цьому перевантаження вантажу по одній ТТН може відбуватися кілька разів. Звідси випливає, що цей вантаж, це замовлення може бути перевантажено з одного транспортного засобу на інший кілька разів.
У межах використання одного перевізника за весь маршрут перевезення, передбачається використання Актів навантаження, Актів розвантаження, але зараз ці документи не мають юридичного статусу. Це планується виправити у порядку функціонування системи.
Тож, зараз підставою для формування Акту виконаних робіт за надані послуги перевезення може бути тільки ТТН.
Яким чином має бути оформлена е-ТТН в ситуації коли перевізник, у якого укладена угода з замовником, надає субпідряд на перевезення товару іншій Компанії, яка в свою чергу надає субпідряд іншій Компанії (кількість таких субпідрядів може бути ще більше і це реальна практика)? Цей кейс важливий для врегулювання питання щодо бухгалтерського обґрунтування виставлення Акту виконаних робіт кожним з учасників в ланці компаній перевізників.
У Законі про автомобільний транспорт та Правилах, затверджених Наказом № 363, зазначено, що перевізник — це особа, яка відповідає за перевезення вантажу. По суті, це той суб’єкт господарювання, який підписав договір з замовником. Він виставлятиме акт виконаних робіт щодо перевезення і отримуватиме оплату. Кількість субпідрядників не є задачею оформлення ТТН. У ТТН має бути зазначено тільки перевізника, транспортний засіб, який використовується для перевезення, та дані водія, який приймає участь у цьому перевезенні. Усі інші взаємодії між всіма учасниками не регулюються ТТН і забезпечуються взаємовідносинами між цими суб’єктами господарювання в рамках підписаних договорів.
Якщо в е-ТТН будуть наявні всі обов'язкові реквізити, як у видатковій накладній, чи буде е-ТТН підтверджуючим документом провадження господарської діяльності, а наявність видаткової накладної стане необов'язковою? Якщо так, то чи будуть внесені зміни до податкового законодавства щодо визначення первинних документів, які є доказом здійснення господарської діяльності (наразі, видаткова накладна вважається таким документом, а не ТТН)?
По-перше — За визначенням поняття “товарно-транспортна накладна”, наведеним у Законі про автомобільний транспорт, ТТН може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов’язкові реквізити, передбачені цим Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом.
По-друге — ст. 9 Закону про бухоблік щодо первинних документів, якими відображаються здійснення господарської операції.
Оскільки ТТН є первинним документом, який може використовуватися для списання і оприбуткування ТМЦ за умови наявності в ній обов’язкових реквізитів, що передбачені для первинних документів.
Чи ведеться робота над уніфікацією видаткової накладної, ТТН та податкової накладної? Хотілося б, щоб менше було різних документів.
ТТН може бути використана як документ переходу права власності на вантаж (ТМЦ), як видаткова накладна. Щодо податкової накладної, то це буде не дуже виправдане рішення, тому що суть цих документів дуже різна. Податкова накладна використовується для податкового обліку, а ТТН, видаткова накладна – для бухгалтерського обліку, який необхідно відобразити під час здійснення цієї операції.
У визначенні, у термінології ТТН вона може бути використана як первинний документ, однак тут є певні нюанси, на які потрібно звернути увагу. По-перше, це зазначення всіх обов’язкових реквізитів відповідно до вимог Закону про бухгалтерський облік щодо первинного документа, зокрема, вартості. І не кожен вантажовідправник готовий зазначати закупівельні ціни для свого покупця у цьому документі. Тому, рекомендуємо використовувати два окремих документи. Це первинний документ – товарну накладну (неважливо, прибуткову або видаткову), і транспортний документ – ТТН, які між собою безпосередньо пов’язані. Однак тристоронній документ ТТН може містити менше інформації щодо ст. 9 Закону про бухоблік щодо первинних документів та регістрів, а сама товарна накладна – це двосторонній документ, який визначає безпосередньо господарську операцію та суми зміни чи обсягу купівлі-продажу. І окремо, так само, якщо ви вказуєте на артикульному рівні в ТТН інформацію про вантаж, що вимагається ст. 9 Закону про бухоблік, важливо розуміти, що в разі складання на таку ТТН акту розбіжностей, приймання має відбуватись знову ж таки, на артикульному рівні.
Просимо розглянути відмову від вказання в е-ТТН архаїчних атрибутів «юридична адреса компанії» та «адреса місць навантаження та розвантаження», натомість забезпечити обов’язкове вказання в атрибутах е-ТТН ідентифікаторів, які безумовно ідентифікують підприємство/чи фізичну особу, та місце навантаження та розвантаження. Такими атрибутами можуть бути: код ЄДРПОУ та GLN-код компанії – згідно з цими атрибутами в вільному доступі можна отримати «юридичну адресу компанії» чи «адресу реєстрації фізичної особи»; GLN-код місця навантаження/розвантаження. Звертаємо увагу, що так зникає можливість здійснити помилку в адресах, що відповідно унеможливлює маніпуляції щодо визнання недійсними документи з помилками в адресах, спрощує процеси компанії з реєстрації адрес, дає змогу машинної перевірки документів і автоматизації процесів Компаній.
У ситуації коли перевезення товарів виконується на комбінованих (міксованих) палетах (тобто на палетах, де розміщено кілька різних товарних одиниць), у ТТН у табличній частині вказується «кількість місць» в індивідуальній кількості товару та його одиниці виміру. Наприклад, на одній палеті перебуває 3 упаковки різних товарів. У табличній частині ТТН зазначено кількість місць рівну 3, хоча ми маємо 1 транспортну одиницю, палету. Як оформити е-ТТН для прикладу? Для вирішення цього питання пропонуємо додати в е-ТТН окремі (опціональні) атрибути, в яких можна вказати: одиницю вимірювання транспортної одиниці, кількість транспортних одиниць загалом для е-ТТН, а не для одиниці товару.
У межах реалізації е-ТТН зроблено чимало роботи, опрацьовано чимало кейсів, які отримано від провайдерів та бізнесу. Якщо ви бачите, що вам незручно користуватися цим сервісом, щось заважає, або, як в першому питанні, є пропозиція спростити і зменшити кількість інформації, яка зазначається в документі щодо учасників перевезень. Тобто, це атавізм, який перейшов з паперової форми. Будь ласка, звертайтесь до провайдерів та на адресу Інституту, пишіть на електронні пошти. Вони зазначені на сайті у розділі Контакти. Ваші пропозиції будуть взяті до уваги та опрацьовані, і вам будуть запропоновані варіанти рішення.
Щодо питання 1. Має відбутися певний процес адаптації переходу від паперової до електронної форми. Щоб не ускладнювати це, наповнення реквізитів залишено незмінними. Тому, що в паперовій формі вони мають бути. Погоджуємось, зараз є електронні реєстри, в яких є та інформація, яка зазначається в документі.
Тож, у вас є пропозиції або є складності — зверніться до провайдера. Якщо провайдер не зможе вам допомогти, він прийде з цим кейсом до Інституту аналітики та адвокації, і воно буде спільно вирішено. Якщо кейс цікавий, він буде обов’язково винесений на розгляд під час наших зустрічей.
Для того, щоб зрозуміти, що таке е-ТТН, як її використовувати, які процеси на вашому підприємстві треба змінити, оптимізувати, цифровізувати, можливо у вас є слабкі ланки, про які ви навіть не знаєте. Зверніться до провайдера, оберіть того провайдера, який підходить саме вам. Попросіть провести демонстрацію, змоделювати саме ваш бізнес-процес на їхньому програмному середовищі.
Ви зрозумієте слабкі місця, чи підходить вам цей програмний інтерфейс, чи оптимізований у вас саме бізнес-процес. Це значно спростить перехід вашого бізнесу з паперового документа на електронний документ.
Чим раніше бізнес приєднається до тестування та ознайомлення з функціональними можливостями кожного провайдера, він не тільки буде готовим до впровадження е-ТТН, а і, як показує практика, виявить слабкі сторони своїх власних внутрішніх бізнес-процесів і зможе їх завчасно змінити.
В яких випадках оформлення е-ТТН буде не обов'язковим, чи е-ТТН є обов'язковою для всіх учасників перевезення без виключень?
Відповідно до чинної редакції Закону “Про автомобільний транспорт” зараз ТТН не оформлюється тільки для кейсів перевезення фізичними особами за власний кошт для власних потреб. У рамках змін до законопроєкту № 6534 передбачається трохи розмежувати ці варіанти, адже зараз формулювання досить розмите і не має конкретики.
ТТН має формуватись тільки в тих випадках, коли залучено перевізника.
Чи потрібно е-ТТН для переміщення продукції всередині компанії, між її структурними підрозділами чи філіями?
Відповідно до чинного законодавства, бізнес зобов'язаний формувати ТТН. Але між структурними підрозділами, якщо вони перебувають на одній території без виїзду на шляхи загального користування, не потрібно формувати ТТН, а переміщення необхідно оформити внутрішніми документами складського переміщення між складськими площами або структурними підрозділами. Але якщо мова про переміщення з виїздом на дороги загального користування, де ТЗ може зупинити інспектор ДСБТ, то він може запитати підстави для переміщення того чи іншого вантажу.
Чи потрібно е-ТТН, якщо компанія доставляє клієнту товар своїм транспортом?
Щодо цього Мінінфраструктури давало певні роз'яснення у своїх листах. Якщо йдеться про перевезення вантажу саме вантажовідправником, то позиція Мінінфраструктури — ТТН має бути. Але якщо вантажоодержувач самостійно забирає вантаж, то в цьому випадку вантаж може переміщуватись на підставі інших документів, які підтверджують право власності або право на перевезення цього вантажу.
У межах е-ТТН, коли будуть прийняті зміни до Закону України про автотранспорт (проект змін № 6534), ця ситуація буде більш зрозуміла. Крім того, будуть виписані окремі правила, щоб врегулювати це питання в рамках оновлених змін до Правил № 363.
Чи потрібно формувати е-ТТН для перевезення гуманітарної допомоги?
Так, потрібно, тому що це не відрізняється від будь-якого перевезення вантажу. Залучається перевізник, є пункт навантаження і пункт розвантаження. Вантажовідправник і вантажоодержувач мають не обов’язково бути власниками цього вантажу. Це може бути відповідальне зберігання. У ТТН зазначається вантажовідправник — це особа, яка надала вантаж для перевезення. Вантажоодержувач — особа, яка його прийняла.
Відповідно до проєкту ЗУ 6534 про впровадження е-ТТН, чи існує затверджена регулятором структура документа "Електронний Акт переміщення", відповідно до змін, передбачених розділом 3 п. 4?
Акт внутрішнього переміщення — це саме той документ, який створюватиметься для перевезення вантажів без залучення стороннього перевізника між структурними підрозділами чи філіями. Оскільки е-ТТН передбачає обов’язковою умовою — це залучення стороннього перевізника, то за допомогою цього Акта переміщення це питання буде вирішено. Форми зараз немає.
Чи буде цей Акт реєструватися в Реєстрі е-ТТН?
Так, він буде реєструватись в Реєстрі е-ТТН. Крім того, для цього Акта також будуть передбачені коригуючі документи на випадок, якщо необхідно буде змінити транспортний засіб, водія або пункт розвантаження.
Який статус та строки розгляду правок до ЗУ щодо перевезення вантажу в складі збірної лінії?
У рамках реалізації е-ТТН не було метою закрити питання збірних перевезень. Але під час реалізації отримано багато звернень від бізнесів, які займаються логістичними збірними перевезеннями з пропозиціями звернути на це увагу. Зараз це питання не врегульовано, і бізнес вимушений самостійно вигадувати форми документів, процеси, які допоможуть оптимально вибудувати ці бізнес-процеси, щодо збірної лінії перевезення.
У межах змін до законопроекту 6534 не передбачено роз’яснень щодо функціонування збірних ліній. Але зараз з Мінінфраструктури пропрацьовуємо текст постанови, метою якої буде внесено пункт щодо опрацювання збірних перевезень. Мінінфраструктури зацікавилось цим питанням і теж приймає пропозицію бізнесу, що це питання має бути вирішено у найкоротший термін.
Чи можна отримати update щодо статусу реалізації е-ТТН у складі збірної лінії — що зроблено ( зокрема якими документами регулюється перевезення кількома водіями, перевантажується на різних складах логістичного оператора тощо), що ще маємо зробити/узгодити?
У межах е-ТТН, якщо йдеться про перевезення без змін перевізника, передбачено використання акта навантаження-розвантаження на проміжних складах. Інші кейси не передбачалися і не розглядалися в рамках реалізації e-ТТН. Але це буде зроблено.
Який статус впровадження інтероперабельності між провайдерами, строки реалізації? (зараз до логістичного оператора звертається бізнес щодо тестування перевезень, що стає причиною плутанини, адже важко працювати зі всіма на різних платформах, навіть у тестовому режимі)?
Інтероперабельність між провайдерами уже реалізована. Тобто, зараз вже існує технологічна сумісність між технічними рішеннями. Це забезпечує Центральна база даних. Це забезпечує єдину структуру документа. І такий інструмент зараз є, це підтримано і це працює.
У чому полягає проблема використовувати якийсь інструмент, в якому ви створюєте, підписуєте, відправляєте ТТН, а приймати, опрацьовувати і вже далі працювати інший учасник може, заключивши договір з іншим провайдером. Зараз такої проблеми немає. Єдине, в чому є незручність, це невелике відхилення у готовності цих інструментів у різних провайдерів.
Врахуємо те, що ще не всі провайдери пройшли акредитацію. Але є відхилення у забезпеченні саме прикладними інструментами і тій чи тій готовності та залежність правайдерів від контексту проєкту. Тому складається враження, що є така проблема в інтероперабельності — насправді ж іі немає.
Наголошуємо, що який інструмент ви будете використовувати: кабінет, мобільний застосунок чи API, чи якийсь інший інструмент, який пропонуватимуть провайдери, — це не заважатиме працювати і змінювати провайдера.
Умова забезпечення інтероперабельності є ключовою для проходження тестування провайдера і приєднання до центральної компоненти. Не передбачена участь у проєкті провайдерів, які не підтримують інтероперабельність в межах обміну e-ТТН.
Роз'ясніть, будь ласка, схему оформлення е -ТТН при імпортних/експортних збірних перевезеннях.
a. Коли вантаж прибуває в Україну, проходить митне очищення і далі вже відвантажується зі складу логістичного провайдера і доставляється локальним транспортом (зокрема, найманим), тут виникає потреба в оформленні е-ТТН (роль кожної із сторін в оформленні е-ТТН).
b. Коли вантаж консолідується на складі логістичного провайдера, відвантажується в транспортний засіб для замитнення і доставки в інші країни (роль кожної із сторін в оформленні е-ТТН)
Щодо збірних перевезень — розповіли вище. Щодо імпорту-експорту, то переміщення вантажу територією України передбачено суто за наявності ТТН.
Зверніть увагу! Коли вантаж заїжджає в Україну, він їде по міжнародній ТТН (CMR). Він їде до пункту розмитнення, де проходить очищення, як зазначено у цьому кейсі. І після цього від того оператора може бути відправлений кінцевому вантажоодержувачу. І саме на цей проміжок має створюватися ТТН.
Аналогічно з експортом. Тобто до пункту замитнення рухається за ТТН. А далі може бути міжнародна ТТН.
Впровадження системи е-ТТН процес тривалий і потребує від кожного бізнесу максимально повне розуміння усіх процесів та вибір оптимального провайдера відповідно до потреб свого підприємства. Тому, чим раніше ви приєднаєтесь до тестування е-ТТН, тим швидше ви зможете оцінити всі її переваги для вас, обрати найкращого для себе провайдера та бути готовими до обов’язкового застосування е-ТТН.
Також рекомендуємо до прочитання наші попередні матеріали, у яких ми зібрали питання від бізнесу та відповіді від експертів з попередніх двох онлайн-зустрічей: