вгору
11.09.2019
У ВРУ було зареєстровано проекти законів щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг: від 06.09.2019 № 1053-1 та від 29.08.2019 № 1073. Дані законопроекти 10.09.2019 р. прийняті за основу та готуються до другого читання.
Законопроекти вносять зміни до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Зокрема, змінами запроваджуються:
- програмні РРО. Суб’єкт господарювання зможе обирати класичний РРО чи програмний РРО в залежності від його потреб та фінансових можливостей.
Вводиться поняття програмний РРО – це програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного рішення, в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу, і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу.
- інформаційна система, призначена для збору та використання даних РРО та програмних РРО (СОД РРО). Нагадаємо, що зараз діє пілотний проект Е-Receipt;
- компенсація частини штрафних санкцій, які були сплачені продавцем товарів (послуг) за наслідками перевірки, проведеної за скаргою споживача (покупця). Відповідною нормою планується доповнити п. 113.4 ПКУ.
- технологія захисту даних про проведені розрахункові операції, що відповідають Закону України «Про електронні довірчі послуги». Так, Закон про РРО доповнено можливістю застосування кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної позначки для передачі інформації до податкових органів, або створення контрольної стрічки в електронній формі;
- підвищення відповідальності за порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій. Зокрема, пропонується застосовувати штрафні санкції за порушення норм Закону про РРО у таких розмірах:
Порушення |
Зараз |
Планується |
за непроведення або неповне проведення розрахункових операцій через РРО, невидачу розрахункового документа |
|
|
у разі невикористання при здійсненні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, розрахункової книжки |
20 нмдг
|
50 нмдг |
у разі якщо контрольну стрічку не надруковано, або не створено в електронній формі на РРО, або виявлено спотворення даних про проведені розрахункові операції |
10 нмдг
|
50 нмдг
|
у разі проведення розрахункових операцій через РРО без використання режиму попереднього програмування найменування цін товарів та обліку їх кількості |
5 нмдг
|
50 нмдг
|
у разі порушення порядку проведення розрахунків через каси підприємств, в яких ці операції повинні проводитися з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів, або у разі порушення порядку оформлення документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті |
10 нмдг
|
20 нмдг
|
у разі застосування при здійсненні розрахункових операцій РРО, в конструкцію чи програмне забезпечення якого внесені зміни, не передбачені конструкторсько-технологічною та програмною документацією виробника |
100 нмдг
|
500 нмдг
|
в разі неподання до органів ДПС звітності, пов'язаної із застосуванням РРО |
10 нмдг
|
50 нмдг
|
У разі прийняття коментованих законопроектів вони наберуть чинності через 6 місяців з дня наступного за днем опублікування, крім окремих норм, які набирають чинності з дня наступного за днем опублікування.