вгору

Що таке формат SAF-T та як він вплине на електронний аудит — розповіли на IT-конференції Форсайт 2.4

14.08.2024

Що потрібно знати про формат SAF-Т? 

Україна робить ефективні кроки для впровадження міжнародних стандартів. Одним із них є SAF-T — стандарт, який допоможе запровадженню електронного аудиту. SAF-T забезпечить передачу бізнесом інформації, необхідної для перевірки, контролюючим органам, відповідно це забезпечить безконтактну електронну податкову перевірку. Цей стандарт не є новим: ним вже користується багато країн світу — і щороку він доводить свою ефективність. 

Однак кожна країна має свої особливості, тому в Україні необхідно створити власну унікальну систему взаємодії бізнесу та держави. Про це та інші подробиці створення SAF-T розповіла на бізнес-конференції Форсайт 2.4 керівниця навчального центру Linkos Group Марина Кондратюк:

Основна мета SAF-T — спростити для компаній подання бухгалтерської інформації на запит державних органів або аудиторів. Використання стандарту електронної звітності SAF-T сприятиме прозорості в обміні даними бухгалтерського обліку, і вирішенню проблеми корупційної складової, мінімізуючи спілкування бухгалтера з податковим інспектором”.
 


Загальна структура SAF-T

SAF-T буде подаватися в форматі .xml. Він складатиметься із таких блоків: 

  • заголовок;
  • довідники;
  • бухгалтерських операцій;
  • інформацій про документальне забезпечення. 


Терміни впровадження SAF-T в Україні

Впровадження SAF-T в Україні відбуватиметься поступово і розпочнеться із великих платників податків. 

  • із 1 січня 2023 року обов'язкове подання файлу SAF-T UA ВПП на запит контролюючого органу;
  • із 1 січня 2025 року обов'язкове подання всіма ВПП файлу SAF-T UA;
  • із 1 січня 2027 року обов'язкове подання всіма платниками ПДВ файлу SAF-T UA. 


Що вже було зроблено?

На сьогоднішній день Державною податковою службою України розроблено формат електронного аудиту (XSD-схему), а також були визначено категорії платників, які потрапляють під електронні податкові перевірки. Триває процес створення програмного забезпечення, за допомогою якого цей процес буде здійснюватися. IT-компанія Linkos Group була залучена до виконання цієї задачі.

Компанія Linkos Group розуміла, який великий шлях потрібно пройти бізнесам, щоб створити SAF-T і подати в контролюючий орган. Ми ніколи не залишаємося осторонь і тому створили два рішення. Перше — MEDOC API SAF-T UA — для великих платників податків. Рішення складається із вебкабінету та вбудованого REST API. Друге — MEDOC SAF-T UA — вебсервіс орієнтований на використання середнім бізнесом. Перевагою даних рішень є можливість роботи з даними з будь-якої точки світу, формувати, перевіряти, підписувати КЕП і відправляти великі обсяги інформації”, — зауважила Марина


Функціонал рішень для створення SAF-T від Linkos Group:

  • передача даних по АРІ та візуальне відображення їх у кабінеті користувача;
  • внесення даних вручну або імпорт з .xml;
  • формування файлу SAF-T, можливість його коригувати, копіювати;
  • перевірка файлу і накладання КЕП;
  • відправка до податкового органу й отримання відповіді. 

Особливу увагу хочеться звернути саме на MEDOC API SAF-T UA. Ми не хотіли зробити ще одну облікову систему, де користувач би створював свій файл SAF-T. Це саме АРІ, за допомогою якого можна передати інформацію з тієї облікової системи, де організація веде свою діяльність, та візуалізувати її у кабінеті. Якщо організація працює у декількох облікових системах, завдяки нашому гнучкому АРІ вона передає саме ту інформацію, яку накопичена в кожній обліковій системі і вона стає джерелом для формування SAF-T файлу. Для великих платників податків у нашому MEDOC API SAF-T UA ми передбачили мультиорганізаційність. В кабінеті користувача можна створити необхідну кількість суб'єктів господарювання, і працювати із файлами SAF-T. Також передбачили роботу з користувачами та ролями. В системі вже закладена роль адміністратора, який може створити користувачів і надати їм доступи до певних розділів, організацій, сервісів. Також є ролі аудитора і податкового консультанта. З нашими продуктами можна зручно працювати з  файлами SAF-T й обирати необхідний для вас період його створення”, — підсумувала Марина Кондратюк
 

SAF-T UA в Україні — це крок до євроінтеграції. Компанія Linkos Group вже понад 20 років створює найсучасніші ІТ-рішення для всіх видів бізнесу на українському ринку, тому вже зараз реалізує зручний сервіс MEDOC SAF-T UA, який повністю відповідає вимогам українського законодавства та допоможе бізнес-спільноті подавати SAF-T-звіти максимально просто та швидко, коли виникатиме така необхідність.

Імплементація стандарту SAF-T в Україні: задачі, які виникають перед бізнесами, та шляхи їх вирішення

З питань консультації та придбання рішення MEDOC SAF-T UA звертайтеся до відділу впровадження проєктів:

+38 044 206 72 25 
+38 073 206 72 25