вгору

Аналіз причин неврахування Таблиці даних платника ПДВ у 2023 році

ДПСУ розробила презентаційні матеріали щодо аналізу причин неврахування Таблиці даних платника ПДВ.

Податківці наголошують, що до Таблиці даних обов’язково надаються пояснення щодо специфіки господарської діяльності, які підтверджують реальність здійснення платником господарських операцій, відображених в Таблиці даних, в яких, зокрема, зазначається:

- специфіка діяльності (суть господарської діяльності) та обґрунтування необхідності використання таблиці даних платника ПДВ;

- наймані працівники, задіяні у господарській діяльності (сезонні працівники тощо);

- наявність ліцензій/дозвільних документів/допусків, необхідних для здійснення діяльності (у разі необхідності);

- основні фонди/засоби, матеріальні активи, транспортні засоби, земельні угіддя тощо, які використовуються в діяльності на правах власності чи оренди, які повинні бути відображені у формі 20-ОПП, податковій та фінансовій звітності платника.

ТОП-причини прийняття рішень про неврахування Таблиці даних у 2023 році такі:

  • здійснення платником податку ризикових операцій – 23,7%;
  • невiдповiднiсть визначених платником податку в таблиці даних видiв дiяльностi наявним у платника податку основним засобам – 15,4%;
  • недостатня кількість необхідних матеріальних ресурсів (відсутні відомості про об’єкти оподаткування, відсутнє придбання пocлyг оренди об’єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності та/або трудових ресурсів для провадження господарської діяльності відносно задекларованих обсягів реалізації – 11,0%;
  • відсутність (недостатня кількість) найманих працівників; заробітна плата виплачується менше законодавчо встановленого рівня – 9,5%;
  • у поясненні недостатньо інформації (зокрема, в частині надання інформації та/або документів по кодах УКТ ЗЕД щодо придбання (отримання) товарів/послуг, інформація щодо залишків товару, місць зберігання, тощо) – 8,0%;
  • накопичення значних залишків товарів, які не можуть бути використані в господарській діяльності – 6,0%;
  • невірно заповнено Таблицю даних (не заповнено колонку 2 (придбання товарів, робіт, послуг), в колонці 3 зазначено коди товарів, робіт, послуг, які не відповідають КВЕДам підприємства, тощо) – 4,2%;
  • порушення п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 р. № 1165 (відсутні пояснення до Таблиці даних платника) – 4,0%;
  • включення платника до переліку ризикових платників – 3,3%;
  • відсутня діяльність – 2,0%.

Також ДПСУ наведено наочні приклади щодо надання інформації платником, за розглядом якої Комісією прийнято рішення про неврахування Таблиці даних.

Докладніше – у презентації від ДПСУ.

Нагадуємо нашим читачам, що в програмі M.E.Doc є встановлена форма Таблиці даних (ідентифікатор форми – J/F1312303) із поясненнями.

Про рекомендації ДПСУ щодо заповнення Таблиці даних читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.