вгору

Дайджест цікавого функціоналу від М.E.Doc: підсумки – 2021

Ось і закінчився 2021-й рік. Дякуємо Вам, дорогі наші користувачі та партнери, що були разом з нами!

Завдяки Вашій підтримці наша компанія увійшла до 50-ти найкращих компаній країни 2021 року!

M.E.Doc отримав Українську Народну премію у номінації — «Сервіс подачі звітності 2021 року». Ми – беззаперечні лідери і звикли до цього!

Кількість лише первинних електронних документів, якими обмінялися наші клієнти у 2021 році, становила понад 60 млн! За допомогою ЕДО ми зберегли понад 8 тис. дерев, і відповідно, зекономили 6300 тонн паперу.

В інтерв’ю журналу «Влада та гроші» керівна партнерка Linkos Group Олеся Линник підкреслила: через наші програмні рішення щосекунди проходять 5 документів, а кількість користувачів протягом 2021 року зросла на 35%.

У 2021 році M.E.Doc першим в Україні запустив модуль Фінансова звітність МСФЗ (формат iXBRL) і став безпрецедентним лідером у цьому! Це дуже складний модуль і ми Вам вдячні, що Ви залишаєтесь разом з нами. Протягом року ми допомогли розібратися з тонкощами подання такої непростої звітності понад 2000 наших клієнтів, проводячи навчання. Дякуємо, що обираєте нас!

Також ми щодня допомагаємо Вам бути в курсі найважливіших бухгалтерських новин та роз’яснень контролюючих органів, надаємо корисні інструкції та фішки щодо роботи з програмою та заповнення звітності у Блозі бухгалтера, Інформері M.E.Doc та нашому Telegram-каналіM.E.Doc.Informer.

А цікаві відеоматеріали з лайфхаками щодо роботи з нашими продуктами розміщуємо на офіційному відеоканалі M.E.Doc. Підпишіться, щоб не пропустити головне!

Зараз згадаємо про основний корисний функціонал, який з’явився у програмі M.E.Doc протягом 2021 року.

I. Зміни у модулі Фінансова звітність за МСФЗ (формат iXBRL).

У цьому модулі – безліч доопрацювань й удосконалень! Ми турбуємось про те, щоб полегшити Вам складання та подання фінансової звітності за МСФЗ.

Додано можливість для аудиторів, що надають клієнтам консультаційні послуги, створювати документи фінансової звітності з ЄДРПОУ клієнтів-суб’єктів господарювання. Для цього необхідно скористатись функцією Створити за контрагента. Аудитору необхідно мати відповідну ліцензію Фінансова звітність за МСФЗ (формат iXBRL) - Аудитор (повна).

Крім того, реалізована можливість обміну запитами та відповідями на них між аудитором та його клієнтами (за наявності ліцензії Фінансова звітність за МСФЗ (формат iXBRL) – Аудитор). Для цього додано функцію Створити запит про надання інформації.

Додано можливість відправляти звіти з підпорядкованої організації у головну установу за допомогою команди головного меню Файл - Відправити в головну організацію оновлення 11.02.061). Детальніше про це – у матеріалі. Відправка звітів підпорядкованою організацією доступна за наявності ліцензій Фінансова звітність за МСФЗ (формат iXBRL) та Подача звітів тільки у головну установу. Отримання звітів головною установою доступно за наявності ліцензій на модуль Фінансова звітність за МСФЗ (формат iXBRL) та M.E.Doc.Корпорація.

Налаштовано створення консолідованих звітів з даних звітів головної установи за допомогою функції Файл - Створити консолідований у разі, якщо у Реєстрі документів МСФЗ відсутні звіти підзвітних установ для обраного періоду.

Також у модулі додано нову функцію Перерахувати пакет. При виклику функції для будь-якого звіту послідовно перераховуються усі звіти даного пакету, для яких встановлена відмітка «Автоматичний розрахунок». Функція доступна лише для непідписаних та невідправлених звітів.

Крім того, реалізовано можливість вмикати/вимикати автоматичний перерахунок великих звітів пакета, які заповнюються з використанням Майстра заповнення звітів. 

Ми потурбувалися і про розширення можливостей зберігання даних у вигляді форматованих текстів та таблиць. Для цього реалізовано редактор, який дозволяє зберігати текст у html-форматі. Також збережено можливість введення неформатованого тексту безпосередньо у полях форм.

Крім того, для зручності користувачів додано вікно повідомлення «Для формування iXBRL пакет звітності має бути передано на підпис. Передати пакет на підпис?», в якому виконується функція формування файлу у форматі iXBRL. При цьому, пакет звітності, для якого сформовано файл iXBRL, набуває статусу На підписі (накладання електронних підписів на пакет звітності для формування файлу не відбувається).

Для зручності користувачів доопрацьовано роботу з великими таблицями, а саме: закріплено заголовки колонок у видимій частині таблиць.

З'явилася можливість змінювати назву та період звітності для заголовка файлу iXBRL.

II. Новий модуль Аналітичні довідки - Аналіз товарів/послуг за кодами УКТЗЕД/ДКПП (у т. ч. ризиковими).

Новий модуль став дуже популярним, оскільки дозволяє формувати таблиці з аналітичними даними по отриманим, виданим ПН/РК, митним деклараціям у розрізі кодів товарів/послуг.

Цей функціонал надається безкоштовно, за наявності ліцензії Облік ПДВ. Тепер можна швидко провести аналіз товарів/послуг за кодами УКТЗЕД/ДКПП (у т.ч. ризиковими).

Зокрема, реалізовано можливість створення документа «Таблиця даних платника податків на додану вартість» (J/F1312303) на основі даних розділу Аналіз товарів/послуг за кодами УКТЗЕД/ДКПП (у т. ч. ризиковими).

Про те, як користуватись модулем читайте тут, а про корисні фішки щодо роботи з модулем – тут.

III. Новий модуль Об’єднана звітність ПДФО та ЄСВ.

Цей модуль теж на піку популярності й постійно доопрацьовується!

Зокрема, реалізовано автоматичну конвертацію пакета звітів об'єднаної звітності ПДФО та ЄСВ попередньої версії (версія 06) у нову версію (версія 07) при копіюванні звітів.

Доопрацьовано механізм імпорту/експорту даних об'єднаної звітності у форматі DBF з урахуванням структури Додатка 4 (J/F0510407) нової версії.

Додано можливість налаштування порядкового номера документів пакета об'єднаної звітності ПДФО та ЄСВ (налаштування лічильника).

Реалізовано автоматичне заповнення Додатків 1, 4, 5, 6 (J/F0510107, J/F0510407, J/F0510507, J/F0510607) Податкового розрахунку з ПДФО та ЄСВ.

Нагадуємо, що нові форми бланків (за версією 07) слід було подавати, починаючи з III кварталу 2021 р.

IV. Зміни у розділі Первинні документи.

1. Реєстр електронних документів.

З оновлення 11.02.032 отримання, створення та робота з первинними електронними документами (актами, рахунками, універсальними документами тощо) здійснюється лише у модулі Реєстр електронних документів.

Зокрема, реалізовано створення ПН нової 12-ї версії за допомогою функцій Створити на основі: акта, рахунку, видаткової накладної. Первинні документи, створені на основі ПН/РК (за допомогою функції Створити на основі), також доступні у модулі Реєстр електронних документів.

У колонці Підписант налаштовано відображення ПІБ підписанта після допідписання вхідних/вихідних первинних документів за посиланням. Якщо документ підписує декілька осіб, у колонці відображається ПІБ останнього підписанта.

У розділі Загальні налаштування додано групу налаштувань Для прийому повідомлень використовувати, що містить опції:

  • Сертифікати з поточного комплекту підписів – (встановлено за замовчуванням) при автоматичному прийомі вхідних повідомлень використовується сертифікат шифрування з комплекту підписів типу Звітність;
  • Всі наявні сертифікати шифрування – при автоматичному прийомі вхідних повідомлень використовуються всі наявні сертифікати шифрування, які завантажені у програму для поточного підприємства.

Опції доступні при встановленні відмітки Виконувати прийом повідомлень.

Зверніть увагу, обрані сертифікати шифрування використовуються виключно для розшифрування вхідних повідомлень.

Ці доопрацювання також виконано у сервісі Універсальної автоматичної обробки документів.

Додано можливість анулювання первинних документів, що були погоджені всіма учасниками документообігу. Наразі функціонал Анулювання первинних документів працює у пілотному режимі оновлення 11.02.061). Чекаємо на Ваші зауваження та будемо вдячні за пропозиції щодо поліпшення роботи цього сервісу.

2. Реєстр податкових документів.

Традиційно, і тут ми добре попрацювали!

Реалізовано можливість створення ПН та РК нових 12-х версій; автоматичного заповнення полів Код ознаки джерела податкового номера значеннями кодів, що вказані у Картці підприємства та Картці контрагента, при створенні ПН/РК нових 12-х версій на основі ПН/РК попередніх версій; перевірки відповідності ПІБ підписанта ПН/РК нових 12-х версій імені, зазначеному у сертифікаті тощо.

Доопрацьовано налаштування прав доступу до Реєстру податкових документів та Реєстру електронних документів до операцій створення документів за допомогою команди Створити на основі.

З’явилась можливість заповнення поля Посадова (уповноважена) особа в ПН/РК за допомогою команди головного меню Правка – Групова обробка полів ПН/РК.

Налаштовано заповнення поля Підписант у реєстрі модуля для імпортованих та відправлених із закритого вигляду документа ПН/РК.

Додано можливість вибору:

  • декілька сертифікатів співробітників для підпису типу Відповідальна особа у вікні Вибір сертифіката;
  • кілька записів для всіх типів підписів у модулі Первинні документи – Користувацькі налаштування комплектів підписів.

Крім того, налаштовано можливість відхилення отриманих від’ємних РК після накладання підписів, незалежно від застосованого комплекту підписів та кроку підписання.

Налаштовано відображення статусу Реєстрація зупинена для ПН, реєстрацію яких було призупинено з причини наявності критеріїв оцінки ризиків СМКОР.

https://lh6.googleusercontent.com/2E9-cefivCghtS2kWZ8BcW0BzZPGn-yYU4iwG63FXIL6DRVlC3eWFKiNECYAJB3QxYIBtcjaHstUX7bFLPrqgOT2YunFUx0CQhKWigR_fGeh2J0wQKnkEjr5HXf31vqRLhUHybXk Реалізована можливість повторної відправки на реєстрацію документа з додатковим другим підписом, який чинний на дату надходження ПН/РК на реєстрацію, для відхилених у ДПС ПН/РК (що реєструються відправником), якщо присутня негативна Квитанція №1 про відхилення з причини нечинного або відкликаного сертифіката (з оновлення 11.02.052).

Для відхилених у ДПС РК (які реєструються отримувачем), у разі негативної Квитанції №1 з вказаних вище причин, для відправника (продавця) також реалізована можливість повторної відправки документа контрагенту з додатковим другим підписом, який чинний на дату надходження ПН/РК на реєстрацію.

3. Автоматична обробка документів.

Реалізовано можливість відбору АН/РК для реєстрації в ЄРАН за примірниками. Так, у розділі Налаштування обробки документів СЕА додано поле Примірник, у якому можна обрати примірник акцизних документів для відправки на реєстрацію у ДПС: 1 - Перший примірник та/або 2 - Другий примірник.

При цьому, відправка на реєстрацію 2-го примірника доступна тільки для виданих АН/РК.

У Журналі автоматичної обробки додано фіксацію кількості контрагентів, для яких успішно оновлені сертифікати, та кількості контрагентів, для яких неможливо завантажити сертифікати, при виконанні операції оновлення сертифікатів, довідників контрагентів та адресної книги у розділі Відправка первинних документів автообробником контрагенту. Ці доопрацювання також виконано у сервісі Універсальної автоматичної обробки документів.

У вікні Вибір сертифікатів для запуску автоматичної обробки (шифрування) додана можливість групового зняття відміток за допомогою кнопки Прибрати відмітки оновлення 11.02.052).

Це далеко не всі доопрацювання, зроблені за 2021 рік у програмі M.E.Doc. Більше нюансів – у наших щомісячних дайджестах від M.E.Doc. Ми постійно працюємо над удосконаленням функціоналу програми та її модулів, додаємо актуальні довідники, щоб Ваша робота була легкою та зручною.

Ми працюємо з турботою про Вас! Слідкуйте за оновленнями M.E.Doc!