вгору
15.08.2025
Новина про мораторій на перевірки бізнесу сколихнула багатьох. Минулого тижня в. о. Голови ДПС Леся Карнаух зустрілася з підприємцями Київщини, де роз’яснила позицію ДПС щодо мораторію, затвердженого РНБО.
Перевірки: чіткі правила та обмеження
Як і зазначалось в інформаційному просторі, перевірки не заборонені, але їхня необхідність зумовлюється критеріями ризиковості. Бізнес із низьким ступенем ризику може видихнути — ймовірність того, що перевірки до нього не дійдуть залишається високою.
Озвучені умови від ДПС:
Для ФОПів-єдинників 1–2 груп — не менше 3-ох ризиків.
Планові перевірки тривають за графіком, визначеним Податковим кодексом України та наказом Мінфіну.
За словами Л. Карнаух, масових перевірок суб’єктів господарювання не було, немає і не буде:
«Коли перевірка трапляється — справедливість та законність понад усе. Це категорична принципова позиція в рамках виконання рішення РНБО».
Цифровізація: менше паперів, більше зручності
ДПС активно працює над автоматизацією та цифровізацією процесів. Зокрема, триває автоматизація аудиту, що сприяє зменшенню впливу людського фактора та спрощує аналіз і мінімізує паперову тяганину. Мова йде про запровадження SAF-T (Standard Audit File for Tax).
Крім того, в.о. Голови ДПС зазначила, що вимагати від платників величезну кількість документів заборонено.
«Ми відкриті до змін для зручності: що менше паперів чи дій для співпраці з податковою, то більше часу і ресурсів буде у бізнесу для заробітку та розвитку», — підкреслила вона.
Висновок
За словами регулятора, ризик-орієнтований підхід, автоматизація та чіткі критерії перевірок зменшують адміністративний тиск і сприяють прозорому контролю. Ці підходи полегшують взаємодію бізнесу з податковою та створюють умови для його розвитку.
Про це інформує ДПС.
Авторський матеріал “Мораторій на перевірки бізнесу–2025: що це означає на практиці” читайте у Блозі бухгалтера, Інформері M.E.Doc та нашому Telegram-каналі.