вгору

Механізм отримання відомостей з ЄДР

З огляду на численні звернення щодо питань, пов’язаних з державною реєстрацією створення державних органів та наданням належно засвідчених копій документів з реєстраційної справи й інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), які надходять, Мін’юст роз’яснив алгоритми отримання вказаної інформації.

Відомості, що містяться в ЄДР, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі – Закон № 755), за їх надання стягується плата.

Інформація з ЄДР надається у вигляді:

  • безоплатного доступу через портал електронних сервісів до відомостей, які актуальні на момент запиту;
  • витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату.
  • документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі.

Процедуру отримання відомостей з ЄДР, визначено Порядком надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Мін’юсту України від 10.06.2016 р. № 1657/5.

Безоплатний доступ до відомостей з ЄДР в електронній формі надається з метою перегляду, копіювання та друку. Скористатись такою опцією можна за цим посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search.

Пошук здійснюється без реєстрації користувача на порталі за кількома критеріями, зокрема за найменуванням або ідентифікаційним кодом юрособи.

Витяг з ЄДР у паперовій формі надається за відповідним запитом заявника шляхом звернення до уповноваженого суб’єкта держреєстрації, центру надання адміністративних послуг або нотаріуса. Разом із запитом заявник подає документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з ЄДР.

Витяг з ЄДР в електронній формі надається за відповідним запитом через портал електронних сервісів за цим посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/content/home («Замовити відомості з ЄДР» – «Створити запит») за умови реєстрації користувача на порталі та справляння плати за надання таких відомостей з використанням платіжних систем через мережу Інтернет.

Документи, які містяться в реєстраційній справі, можна отримати в паперовій формі шляхом звернення до центру надання адміністративних послуг, утвореного при суб’єкті держреєстрації, який відповідно до Закону уповноважений зберігати реєстраційні справи у паперовій формі. Разом із запитом заявник подає документ, що підтверджує внесення плати за надання документа в паперовій формі, що міститься у реєстраційній справі. Плата справляється за кожен отриманий документ.

Розмір плати за надання відомостей з ЄДР регулюється положеннями ст. 36 Закону № 755.

Так, ч. 4 ст. 36 Закону № 755 визначено:

  • за надання витягу з ЄДР в паперовій формі справляється плата в розмірі – 0,05 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (далі – ПМПО);
  • за надання витягу в електронній формі та документа в електронній формі, що міститься в реєстраційні справі – 75% плати, встановленої цією частиною за надання відповідного документа в паперовій формі;
  • за надання документа в паперовій формі, що міститься в реєстраційній справі – 0,07 ПМПО.

Реєстраційна справа в паперовій формі щодо юрособи (крім громадського формування та релігійної організації) зберігається у суб’єкта держреєстрації за місцезнаходженням юрособи – у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського АР Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях.

Як виправити технічну помилку в ЄДР – читайте у Блозі бухгалтера, Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі