вгору

Надання пояснення у разі зупинення реєстрації РК в ЄРПН: дата з якої починається для подання пояснення?

На дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну (далі - ПН) в електронній формі з використанням КЕП або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від від 05.10.2017 р. № 2155-VIII та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлений ПКУ термін. Про це зазначено у п. 201.1 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).  

При цьому відповідно до п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 (далі - Порядок заповнення) не допускається виправлення даних щодо дати складання ПН та її порядкового номеру. 

Важливо! Датою виникнення податкового зобов’язання є дата складання ПН. 

Нагадуємо, що Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Мінфіну від 12.12.2019 р. № 520 (далі - Порядок № 520).  

Так, відповідно до п. 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, які настають за датою виникнення податкового зобов’язання, і які відображені в податковій накладній/розрахунку коригування (далі - ПН/РК). 

Отже, відлік строку для подання платником ПДВ повідомлення про надання пояснення та копій документів у разі блокування реєстрації РК до ПН починається за датою складання ПН, до якої складено такий РК. 

Про це зазначили податківці ДПС у Дніпропетровській області.  

Про те, коли закінчується строк для подання пояснень щодо заблокованих ПН з початку війни читайте в Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.