вгору
21.08.2020
Податківці розказали, який порядок накладення КЕП посадових осіб платника податків, кваліфікованої електронної печатки на податкову звітність, у т. ч., якщо штатним розкладом не передбачено посаду головного бухгалтера або посада вакантна. Чи потрібно у такому випадку подавати заяву за формою № 1-ОПП?
Нагадуємо, що подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 р. № 557 (далі – Порядок № 557), на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу (далі – СЕД) та укладається з контролюючим органом.
Кваліфікована електронна печатка (далі – печатка) – удосконалена електронна печатка, яка створюється з використанням засобу кваліфікованої електронної печатки і базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки (абз. восьмий п. 2 розд. І Порядку № 557).
Створювачем електронної печатки є юрособа. Це визначено пп. 40 п. 1 ст. 1 розд. I Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 р. № 2155-VII.
Фізособи, які не є самозайнятими особами, автоматично вважаються СЕД та мають право подавати електронні документи до контролюючих органів виключно з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) (абз. другий п. 1 розд. ІІІ Порядку № 557).
Платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу КЕП чи печатки, керуючись Порядком № 557, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами). Це визначено абз. першим п. 3 розд. II Порядку № 557.
Форми організації ведення бухобліку суб’єкта господарювання
Нагадуємо, що бухоблік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.
Відповідальність за його організацію та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх госпоперацій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше 3-х років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів (ч. 3 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-XIV; далі – Закон № 996).
Можуть бути обрані наступні форми організації бухобліку (абз. перший-п’ятий ч. 4 ст. 8 Закону № 996):
Відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку, платники податків – юрособи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані подати у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви за формою № 1-ОПП або за формою № 1-РПП (для постійного представництва нерезидента в Україні) з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку». Це визначено у п. 66.4 ПКУ та п. 9.3 розд. IX Порядку обліку платників податків і зборів. При цьому, заповнюються розділи 1, 2, 4 та 10 заяви за формою № 1-ОПП та інформація про засновників не подається.
За відсутності на підприємстві посади головного бухгалтера до ДПС подається заява за формою № 1-ОПП або за формою № 1-РПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» з відомостями про керівника підприємства.
Якщо укладено договір з відповідним контролюючим органом про визнання електронних документів, ці форми зручно подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.
Особливості підписання електронної податкової звітності
Податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації до ДПС. У разі ведення бухобліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку податкова декларація підписується таким керівником (пп. 48.5.1 ПКУ).
Завершення створення електронного документа
Таблиця
Cуб’єкт господарювання |
Послідовність накладення КЕП |
Послідовність накладення печатки |
Юридична особа |
1. КЕП головного бухгалтера (бухгалтера); 2. КЕП керівника |
3. Печатка (за наявності) |
Юридична особа (за відсутності посади бухгалтера, якщо облік ведеться керівником) |
1. КЕП керівника |
2. Печатка (за наявності) |
Фізособа-підприємець або «незалежник» |
1. КЕП платника податків (фізособи) |
2. Печатка (за наявності) (використовується лише до закінчення терміну її дії) |
Фізособа (не самозайнята особа, громадянин) |
КЕП фізичної особи |
– |
Інформація розміщена на Інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР», категорія 129.03.
Звертаємо увагу наших користувачів, що форму № 1-ОПП зручно подавати через M.E.Doc (ідентифікатор форми J1312102).
Нагадуємо, що з 07.11.2020 року договір про визнання електронних документів укладати з ДПС не потрібно. Докладніше про це – у матеріалі.
Також читайте на цю тему у Блозі бухгалтера та Інформері програми M.E.Doc:
- Чи може СГ отримати декілька КЕП на одну особу?
- Закінчується термін дії сертифікатів КЕП? Продовжуйте їх онлайн!
Приєднуйтесь до нашого Telegram-каналу.