вгору

Об’єкт нерухомості зруйновано: чи можна уточнити показники у декларації з податку на нерухомість?

Нагадуємо нашим читачам, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в т. ч. нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості (пп. 266.1.1 Податкового кодексу України, далі – ПКУ).

База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в т. ч. їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт (пп. 266.3.3 ПКУ).

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень – офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Це визначено ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 р. № 1952-ІV.

Порядок проведення державної реєстрації припинення права власності на об’єкт нерухомого майна у зв’язку з його знищенням визначено постановою КМУ від 25.12.2015 р. № 1127.

Платники податку – юрособи самостійно обчислюють суму податку станом на 01 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування Декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально (пп. 266.7.5 ПКУ).

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 01 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (пп. 266.8.1 ПКУ).

Формою Декларації, затвердженою наказом Мінфніну від 10.04.2015 р. № 408, передбачено зазначення типу Декларації: «Звітна», «Звітна нова» або «Уточнююча».

Тобто, платник податку – юрособа нараховує податок за об’єкт нерухомого майна, який було зруйновано/знищено, при наявності підтверджуючих документів щодо державної реєстрації припинення права власності на такий об’єкт нерухомого майна, за період з 01 січня звітного року до початку того місяця, в якому проведено таку державну реєстрацію.

Якщо держреєстрація припинення права власності на об’єкт нерухомого майна відбулась не пізніше 20 лютого звітного року, а «Звітну» Декларацію вже подано, то до закінчення граничного терміну її подання платником податків – юрособою Декларація подається за типом «Звітна нова», а після його закінчення – «Уточнююча».

Про це повідомило ГУ ДПС у м. Києві.

Про нову форму декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – з 2023 року, читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.