вгору
28.12.2021
Продовжуємо цикл матеріалів про застосування РРО/ПРРО в розрізі сфер діяльності. Сьогодні друга публікація присвячена інтернет-торгівлі. Розкажемо, хто із суб'єктів господарювання, які здійснюють інтернет-торгівлю, повинен використовувати РРО/ПРРО, і на що слід звернути увагу.
Нагадаємо, що в розумінні Закону України “Про електронну комерцію” від 03.09.2015 р. № 675-VIII (далі - Закон № 675) інтернет- торгівля - це електронна торгівля, результатом якої є реалізація товарів дистанційним способом за участю інтернет-магазину. Докладніше про дистанційний спосіб електронної торгівлі, інтернет-магазин, КВЕДи для інтернет-торгівлі читайте у нашому матеріалі.
Хто може займатися інтернет-торгівлею?
Слід зазначити, що інтернет-торгівля стала дуже поширеним видом діяльності, оскільки це зручно, як для покупця, так і для продавця. Здійснювати діяльність інтернет-торгівлі (електронної комерції) можуть суб’єкти господарювання. Це визначено законодавчо! До суб'єктів господарювання відносяться - юридичні особи та фізичних осіб - підприємців. Однак, це не стосується ФОПів, які здійснюють незалежну, професійну діяльність (нотаріуси, адвокати, тощо). Крім того, Законом України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995 р. № 265 (далі - Закон № 265) визначено винятки щодо застосування РРО/ПРРО, але із застосуванням КОРО та РК (ст. 10 Закону № 265).
Розрахункові операції в інтернет-магазині: коли слід використовувати РРО/ПРРО
Нагадаємо, що розрахунковою операцією є - приймання від покупців грошових коштів, платіжних карток, чеків, жетонів тощо. Більш докладно про поняття розрахункової операції визначено у ст. 2 Закону № 265.
На думку податківців, якщо покупці розраховуються за товар з використанням LiqPay, Portmone, WayForPay, іPay, Monobank, Приват24 та Ощадбанк24/7 - цей розрахунок не вважається безготівковим, а значить застосування РРО є обов’язковим.
Закцентуємо увагу на інтернет-еквайрингу, тобто, оплата товару чи послуги здійснюється за допомогою банківського сервісу через сайт інтернет-магазину. Обов’язковою умовою є укладання договору еквайрингу з еквайрами (LiqPay, Portmone, WayForPay, Monobank, Приват24 тощо). Це означає, що інтернет-магазин надає доручення еквайру приймати грошові кошти (оплата здійснюється карткою) за допомогою таких систем. Ці операції, незважаючи на те, що вони безготівкові, тобто не має фізичного використання готівки, платіжної картки, є розрахунковими - тому застосування РРО/ПРРО є обов'язковим.
Це ж стосується і звичайних переказів на номер платіжної картки з іншої картки. Про оплату товарів (послуг) через LiqPay та WayForPay читайте тут.
РРО/ПРРО не застосовується у разі здійснення операцій через інтернет-банкінг (оплата за товар/послугу здійснюється платіжною карткою самостійно покупцем через мобільний додаток або онлайн-банкінг). Така операція не є розрахунковою.
Крім того, без РРО не обійтись, якщо у вашого інтернет-магазину є кур’єрська служба, яка передає товар та приймає оплату.
Рис. 1
Докладніше про застосування РРО/ПРРО ФОП-єдинниками 2-4 групи у разі продажу товарів через інтернет з використанням накладеного платежу читайте у нашому матеріалі.
Операції з оплати товарів в інтернет-магазині: коли РРО/ПРРО не використовується
Рис. 2
Зверніть увагу! Якщо відсутнє місце здійснення розрахунку, наприклад, інтернет-магазин займається продажем товарів або послуг, які передаються покупцю через інтернет, РРО не застосовується. Це можуть бути послуги зі створення дизайн-макету, продаж програм або додатків тощо.
! В усіх інших випадках, коли розрахункові операції не вважаються безготівковими, РРО обов’язкове.
Рис. 3
Не пропустіть наші наступні публікації. Ми ділимось інформацією, щоб наш користувач був обізнаним. Обізнаний означає захищений знаннями!
Більше новин читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.