вгору
11.05.2023
Податківці відповіли на актуальні питання щодо блокування ПН/РК.
Відправлену на реєстрацію податкову накладну заблоковано. Які подальші дії?
Відповідно до наказу Мінфіну від 12.12.2019 р. № 520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних» платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів письмові пояснення та копії документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено.
Документами, необхідними для розгляду, можуть бути:
Перелік не є вичерпним, при цьому можуть бути надані тільки деякі звіти, що в повному обсязі відображають суть господарської діяльності платника.
Чи необхідно подавати таблицю даних для розблокування податкових накладних?
Таблиця, подана вже після блокування, не розблокує попередньо заблоковані накладні. Однак, платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку для упередження подальшого блокування ПН/РК. Таблицю даних платника податків за встановленою формою (додаток 5 до постанови КМУ від 11.12.2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних») рекомендовано подати наступним категоріям платників ПДВ: виробникам (виробництво/переробна/обробна промисловість), сільськогосподарським товаровиробникам, суб’єктам господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері надання послуг, виконання робіт (транспортно-експедиційні послуги, будівництво, програмна інженерія, сфера обслуговування, громадського харчування тощо).
Якщо регіональна комісія відмовила у розблокуванні ПН/РК: як оскаржити?
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Скарга подається платником податку на додану вартість до контролюючого органу вищого рівня у електронній формі засобами електронного зв’язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном (з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Не підлягають адміністративному оскарженню рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, оскаржені платником податку в судовому порядку.
Платник податку має право додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена.
Рішення комісії центрального рівня не підлягає адміністративному оскарженню та може бути оскаржено в судовому порядку.
Про це повідомили податківці ГУ ДПС у Львівській області.
Нагадуємо нашим читачам, що в програмі M.E.Doc є всі встановлені форми щодо блокування ПН/РК, в тому числі:
· таблиця даних (ідентифікатор форми – J/F1312303);
· скарга щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (ідентифікатор форми – J/F1313203);
· повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено (ідентифікатор форми – J/F1312603).
Про рекомендації ДПС щодо подання таблиці даних платника ПДВ читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.