вгору

Порядок оформлення результатів податкових перевірок – у новій редакції

Мінфін наказом від 22.12.2021 р. № 702 (далі – Наказ № 702) затвердив нову редакцію Порядку оформлення результатів документальних перевірок. Відтепер цей порядок стосується дотримання законодавства України з питань податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків (далі – Порядок). А до цього він називався – Порядок оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків – юридичними особами та їх відокремленими підрозділами. Отже, питання державної митної справи тепер не регулюються новим Порядком. До того ж, оскільки з назви виключено згадку про юридичних осіб, Порядок застосовується і до фізичних осіб – платників податків, зокрема, підприємців.

Як зазначено у п. 1 Порядку, цей Порядок розроблено відповідно до вимог ПКУ для застосування посадовими особами контролюючих органів при оформленні результатів документальних перевірок платників податків (у розумінні ст. 15 ПКУ) дотримання податкового, валютного законодавства, законодавства про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Зверніть увагу! Дія цього Порядку не поширюється на оформлення результатів перевірок з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки».

Порядком визначено основні вимоги щодо форми та змісту акта (довідки) документальної перевірки, інформативних додатків до акта (довідки) документальної перевірки, порядку його (її) підписання, реєстрації та зберігання.

Зазначимо, як було і раніше, результати документальних перевірок оформлюються у формі акта або довідки документальної перевірки. При цьому, у разі встановлення під час перевірки порушень складається акт документальної перевірки, а в разі відсутності порушень – довідка документальної перевірки.

Відтепер в акті документальної перевірки обов’язково наводиться інформація щодо фактів та обставин, які підтверджують та доводять наявність вини платника податків (з детальним їх описом; дослідженням, яке доводить, що платник податків мав можливість для дотримання правил та норм, встановлених ПКУ, проте не вжив достатніх заходів для їх дотримання; документами та інформацією, яка підтверджує наявність вини платника податків), а також інформація щодо пом’якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності платника податків.

Крім того, розширено вимоги щодо складання акта про неможливість проведення перевірки. Такий акт складається невідкладно та підписується посадовими особами контролюючого органу, реєструється не пізніше наступного робочого дня в контролюючому органі. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені в такому акті. Зазначений акт та матеріали надсилаються контролюючим органом платнику податку в порядку, визначеному ст. 42 ПКУ.

До відома! Наказ № 702 набере чинності з дня його офіційного опублікування. (планується до опублікування в «Офіційному віснику України» від 25.01.2022 р. № 7).

Звертаємо увагу, що з набранням чинності Наказом № 702 втратить чинність наказ Мінфіну «Про затвердження Порядку оформлення результатів документальних перевірок щодо дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платниками податків – фізичними особами» від 14.03.2013 р. № 395.

Про оприлюднений план-графік перевірок ДПС на 2022 рік читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.