вгору

Порядок взаємодії страхової компанії та актуарія при створенні фінзвітності за МСФЗ

Продовжуємо наш цикл публікації щодо формування та подання фінансової звітності за міжнародними стандартами. Наразі поговоримо про особливості звітування страховими компаніями та їхню взаємодію з актуаріями.

Як ми вже повідомляли, для страховиків передбачено два варіанти таксономії: 210_310 (пакет звітів R0001001) та 220_320 (пакет звітів Y0001001). У цих пакетах звітів наявні два варіанти актуарних звітів: R1050101 (для ризикового страхування) та R10502010 (для страхування життя).

Дії з боку страхової компанії

1. Створіть пакет звітності у форматі xml, внесіть дані про актуарія (рис. 1, 2).

Докладніше про те, як створити та редагувати звіт з МСФЗ,читайте тут.

Створення страховою компанією звіту з МСФЗ

Рис.1

При створенні пакета звітності дані про актуарія внесіть вручну або з довідника (рис. 2).

Створення СК звіту з МСФЗ

Рис.2

За бажанням страховика, можна створити в пакеті звітності незаповнену форму актуарного звіту. У такому випадку актуарій при отриманні пакета звіт лише відредагує.

2. Наступними кроками будуть перевірка F4, збереження , підписання (рис. 3) та відправка пакета звітності актуарію (рис. 4).

Докладніше про підписання та відправку звітності за МСФЗ читайте у матеріалі.

Підписання СК звіту з МСФЗ

Рис. 3

Для відправки звітності у Реєстрі звітів оберіть потрібний документ та один із варіантів:

  • на панелі інструментів натисніть кнопку Відправити;
  • виберіть команду Файл – Відправити;
  • у контекстному меню оберіть команду Відправити;
  • на вкладці наступні дії оберіть команду Відправити пакет контрагенту.

Відкриється вікно Оберіть адресата (Рис. 4).

Вибір адресата СК при відправці звітності за МСФЗ

Рис. 4

Оберіть актуарія і надішліть йому обраний пакет звітності.

3. Отримайте доопрацьований пакет звітності від актуарія та надішліть пакет на перевірку аудитору. Про взаємодію з аудитором при створенні фінзвіту за МСФЗ читайте у матеріалі.

Дії з боку актуарія

 Створення Звіту актуарія можливе (команда меню доступна) для пакетів документів, що мають статус Отриманий, та якщо ЄДРПОУ актуарія, зазначене у документах, співпадає з ЄДРПОУ поточної організації.

Якщо пакет документів вже містить Звіт актуарія, при виконанні команди Створити звіт актуарія буде відкрито існуючий звіт.

Для формування Звіту актуарія:

1. Оберіть у таблиці реєстру отриманий пакет документів, у якому потрібно створити Звіт актуарія (R1050101 або R1050201) (рис. 5).

Скористайтесь одним із способів:

  • виберіть команду Файл – Створити звіт актуарія;
  • у контекстному меню оберіть команду Створити звіт актуарія.

Формування звіту актуарія

Рис. 5

2. Оберіть шаблон звіту. Натисніть кнопку Створити у нижній частині вікна або натисніть два рази лівою кнопкою миші на потрібному шаблоні (рис. 6).

 

Формування звіту актуарія

Рис. 6

3. У окремому вікні відкриється бланк документа, який потрібно заповнити. Внесіть дані в поля, які потребують заповнення (рис. 7).

Актуарний звіт

Рис.7

Для заповнення звіту можна скористатися додатковими програмами обробки на вкладці Наступні дії (рис. 8):

Заповнення акутарного звіту

Рис. 8

За допомогою додаткових програм здійснюється автоматичне заповнення даних у Таблицях звіту:

  • Заповнити види страхування в Таблицях 2-4 на основі Таблиці 1 – автоматичне заповнення у Таблицях 2–4 кількості рядків та колонки Вид страхування;
  • Заповнити колонку 3 Таблиці 1 на основі колонки 8 Таблиці 2 – автоматичне заповнення Колонки 3 даними з Колонки 8 Таблиці 2;
  • Заповнити колонку 5 Таблиці 1 на основі колонки 6 Таблиці 3 – автоматичне заповнення Колонки 5 даними з Колонки 6 Таблиці 3;
  • Заповнити колонку 5 на основі колонки 4 – автоматичне заповнення Колонки 5 даними з Колонки 4.

4. Оберіть команду Правка – Перевірити документ або F4 для перевірки документа.

Перевіряється правильність заповнення полів, і, у випадку помилок, система підсвітить червоним кольором поля, що необхідно виправити. Виправте помилки та знову виконайте перевірку.

5. Збережіть документ, натиснувши кнопку  або комбінацію клавіш Ctrl+S.

 Перед створенням Звіту актуарія можливо перевірити пакет звітності за МСФЗ, для якого створюється Звіт актуарія.

Для перевірки одночасно усього пакета звітності необхідно обрати команду Перевірити пакет на вкладці Наступні дії.

Для перевірки окремого документу пакета необхідно відкрити документ та обрати команду меню Правка - Перевірити звіт або натиснути F4.

Редагування звіту актуарія

Можливо редагування Звіту актуарія в отриманому пакеті документі МСФЗ. Редагування доступне за умови, якщо ЄДРПОУ актуарія, зазначене у документах, співпадає з ЄДРПОУ поточної організації.

Якщо створено пакет у форматі iXBRL, при спробі редагувати отриманий Звіт актуарія або створити в отриманому пакеті Звіт актуарія, програма виведе повідомлення «Редагування звіту призведе до видалення xbrl. Відкрити в режимі перегляду?». Натиснувши відповідну кнопку можливо виконати дії:

  • Так – відкрити Звіт актуарія в режимі перегляду;
  • Ні – редагувати Звіт актуарія. Файл iXBRL буде видалено;
  • Відміна – закрити вікно повідомлення та скасувати редагування/створення звіту.

6. Підпишіть пакет звітності та відправте його назад до страхової компанії через панель інструментів , команду Файл – Відправити чи контекстне меню. Пакет документів відправляється автоматично тому суб’єкту, звідки він був попередньо отриманий.

Чекайте на наші наступні публікації!