вгору
21.05.2024
Відповідно до п. п. 65.10.1 і 65.10.2 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) внесення до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків запису про припинення підприємницької діяльності ФОП чи незалежної професійної діяльності фізичної особи здійснюється у разі:
Підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є інформація органів держреєстрації (пп. 66.1.1 ПКУ).
Підставою для зняття ФОП з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості з ЄДР про держреєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП за його рішенням, або за судовим рішенням, або у разі його смерті, або оголошення його померлою, або визнання його безвісно відсутньою. Це визначено абз. першим пп. 1 п. 11.18 розд. XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588 (далі – Порядок № 1588).
Фізичні особи – незалежники знімаються з обліку після припинення або зупинення незалежної професійної діяльності або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу, за наявності документально підтвердженої інформації відповідного реєстру чи уповноваженого органу, що реєструє таку діяльність або видає документи про право на заняття такою діяльністю (свідоцтва, дозволи, сертифікати тощо), та поданих до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви за ф. № 8-ОПП, дата якої фіксується в журналі за ф. № 6-ОПП (пп. 2 п. 11.18 розд. XI Порядку № 1588).
Відповідно до абз. п’ятого і сьомого пп. 75.1.2 ПКУ документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених ПКУ.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов’язкова (п. 79.3 ПКУ).
За наявності письмового звернення платника податків замість документальної невиїзної перевірки може проводитися документальна виїзна перевірка (п. 79.5 ПКУ).
Згідно з пп. 78.1.7 ПКУ документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, у разі припинення підприємницької діяльності ФОП або якщо подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Пунктом 79.2 ПКУ визначено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
У разі надіслання (вручення) відповідно до ст. 42 ПКУ платнику податків (його представнику) копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення позапланової невиїзної перевірки, шляхом надсилання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення документальна позапланова невиїзна перевірка (крім перевірки, визначеної ст. 200 ПКУ) розпочинається не раніше 30 календарного дня з дати надсилання такого повідомлення та копії наказу.
Отже, до початку проведення позапланової невиїзної перевірки, пов’язаної з припиненням підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця або незалежної професійної діяльності фізичної особи, посадові особи контролюючого органу зобов’язані направити копію наказу та письмове повідомлення про дату початку та місце проведення позапланової невиїзної перевірки.
Про це повідомлено на Інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР», категорія 130.01.
Про те, як підтвердити припинення діяльності незалежника, читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.