вгору

У які строки здійснюється відшкодування коштів з банківських рахунків фізосіб протягом війни?

Продовжуючи тему попередніх публікацій щодо повернення коштів фізосіб з рахунків збанкрутілих банків протягом війни, розглянемо, коли Фонд гарантування вкладів фізичних осіб (далі – Фонд) розпочинає виплати відповідне відшкодування? Чи можна якось проконтролювати гарантії прав вкладників?

Виплата відшкодування

Фонд розпочинає виплату відшкодування коштів у гривнях у порядку та у встановленої черговості, не пізніше 20 робочих днів (для банків, база даних про вкладників яких містить інформацію про більше ніж 500 тис. рахунків, – не пізніше 30 робочих днів) з дня початку процедури виведення Фондом банку з ринку.

Якщо в цей час у банку діє тимчасова адміністрація, виплати здійснюються лише за договорами, строк дії яких закінчився станом на день початку виведення Фондом цього банку з ринку, та за договорами банківського рахунку (поточні рахунки). Після прийняття рішення НБУ про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку отримати відшкодування мають право всі вкладники, незалежно від строку закінчення дії договору.

Виплата відшкодування коштів на карткових рахунках здійснюється тільки після отримання Фондом у повному обсязі інформації про операції, здійснені платіжною системою (внутрішньодержавною та міжнародною).

Якщо вкладник має депозити у декількох банках – учасниках Фонду, кожному такому вкладнику гарантуються його вклади у кожному з учасників Фонду, але на суму не більше 200 тис. грн в одному банку.

Інформація про дату початку виплат розміщується на офіційному сайті Фонду (на сторінці банку у розділі «Банки в управлінні Фонду»), на сайті неплатоспроможного банку, публікується в офіційних газетах «Голос України» або «Урядовий кур’єр», а також надається за телефоном «гарячої лінії»: 0-800-308-108.

Контроль прав вкладників

З метою належного контролю дотримання банками прав вкладників у Фонді функціонує окремий підрозділ – Відділ захисту прав вкладників, адреса електронної пошти: [email protected]. Кожен вкладник може звернутися до відділу, якщо банк не виконує обов’язки, покладені на нього.

Також читайте на цю тему матеріали у Блозі бухгалтера, в Інформері M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі:

Захист прав вкладників: як фізособі повернути депозит із збанкрутілого банку протягом воєнного стану?

Отримання грошових вкладів: чи можна дистанційно, якщо йде війна?