вгору

Відповіді на гарячі запитання щодо РРО/ПРРО

28.01.2022

Цього разу наведемо ще декілька відповідей ДПСУ на гарячі запитання щодо РРО/ПРРО.

Які дії СГ, якщо був змінений кваліфікований електронний підпис касира для використання в ПРРО?

При зміні КЕП касира для роботи з ПРРО користувачу необхідно подати Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (ідентифікатор форми J/F1391802), в якому необхідно зазначити дані про ідентифікатор ключа з нового сертифіката касира.

Радимо ознайомитись із матеріалом про те, як діяти коли зміну на ПРРО не закрито, а новий КЕП згенеровано.

Чи потрібно застосовувати РРО/ПРРО при прийманні вторинної сировини та металобрухту від населення?

Постановою Кабміну «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 23.08.2000 р. № 1336 затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО/ПРРО з використанням РК та КОРО (далі - Перелік).

Так, п. 19 Переліку при прийманні від населення вторинної сировини та металобрухту СГ дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО/ПРРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.

Про зазначили податківці ДПС у Рівненській області.

А ми радимо дізнатись, чи потрібна КОРО для ПРРО, у нашому матеріалі.

Чи проводити виручку за «перехідний» період у разі зміни РРО?

У разі виходу з ладу РРО, що не підлягає подальшому ремонту, суб’єкти господарювання подають до контролюючих органів:

  • заяву про скасування реєстрації РРО разом з реєстраційним посвідченням;
  • звіт про використання КОРО (РК) за ф. № ЗВР-1 та Довідку про використані РК у разі використання розрахункових квитанцій на період виходу з ладу РРО.

При цьому, у разі введення в експлуатацію нового РРО суб’єкт господарювання не повинен проводити через такий РРО суми розрахунків за час роботи з використанням КОРО, зареєстрованої на попередній РРО, що не підлягає подальшому ремонту.

Таке роз’яснення надано ДПС у Херсонській області.

У який момент списуються фіскальні номери із виданого фіскальним сервером ДПС діапазону номерів для відповідного ПРРО?

Засобами фіскального сервера ДПС ведеться облік виданих діапазонів для ПРРО із присвоєнням відповідного статусу фіскальним номерам: зарезервовані (видані, але не направлені до фіскального сервера), використані (направлені до фіскального сервера та прийняті фіскальним сервером розрахункові документи із присвоєними фіскальними номерами із діапазону).

Фіскальний сервер формує та видає нові фіскальні номери на заміну використаним щоразу після приймання від ПРРО пакета створених розрахункових документів із фіскальними номерами. Таким номерам присвоюється статус «використані».

Про це повідомили податківці ДПС у Дніпропетровській області.

Яким чином здійснюється скасування реєстрації ПРРО?

Порядок скасування реєстрації ПРРО встановлено розд. III Порядку № 317.

Реєстрація ПРРО скасовується на підставі Заяви про реєстрацію ПРРО за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F1316604), далі – Заява, з позначкою «Скасування реєстрації», яка подається засобами  телекомунікацій, або на підставі Повідомлення про виявлення несправностей ПРРО за формою № 2-ПРРО (ідентифікатор форми J1316701) з позначками «несправність» або «крадіжка пристрою чи компрометація ключа».

Звертаємо увагу! При поданні ф. 2-ПРРО (з позначкою “Несправність”) є можливість відновлення ПРРО після усунення несправностей з тим самим фіскальним номером, подавши ф. 1-ПРРО з позначкою “Відновлення роботи”.

Якщо ж СГ з якихось причин припиняє роботу з ПРРО, в такому випадку краще подавати ф. 1-ПРРО з позначкою “Скасування реєстрації”. Такий ПРРО анульовується повністю і скасовується його фіскальний номер.

Зазначимо, що реєстрація ПРРО діє до дати скасування реєстрації ПРРО, що здійснюється шляхом виключення такого ПРРО з реєстру ПРРО та закриття фіскального номера, який не підлягає використанню надалі.

Важливо! До подання Заяви про скасування реєстрації ПРРО суб’єкт господарювання має забезпечити передачу всіх копій створених ПРРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера, електронних фіскальних звітних чеків та повідомлень.

! Реєстрація ПРРО скасовується автоматично фіскальним сервером.

Підставами для скасування ПРРО є:

1) внесення до ЄДР запису про держреєстрацію припинення юрособи або державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП;

2) закриття господарської одиниці, де використовується ПРРО;

3) наявне судове рішення щодо суб’єкта господарювання, яке набрало законної сили, про ліквідацію у зв’язку з банкрутством або про припинення, про визнання недійсними установчих документів;

4) наявні дані про те, що ФОП померла, оголошена померлою, визнана недієздатною або безвісно відсутньою, чи її цивільну дієздатність обмежено;

5) інформація, що СГ знято з обліку в контролюючих органах.

Повідомлення про скасування реєстрації ПРРО направляється суб’єкту господарювання засобами Електронного кабінету із зазначенням підстав.

Користуйтесь і знаходьте відповіді на свої запитання у розділі РРО. Будьте обізнані, бо знання - це скарб, а вміння ним користуватися - ключ до успіху.

Більше новин читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.