вгору

Застосування РРО: актуальні запитання-відповіді

11.07.2019

Держава: звітність та податки

Наведемо відповіді на актуальні запитання щодо застосування РРО суб’єктами господарювання.

Як здійснити реєстрацію КОРО, причини та підстави для скасування реєстрації РРО та як отримати дані щодо фіскальних номерів РРО, дати їх реєстрації РРО – про все це у нашому матеріалі.

1. Підстави для скасування РРО

Підставою для скасування реєстрації РРО можуть бути:

  • заява подана суб’єктом господарювання за встановленою формою №4-РРО (ідентифікатор форми J/F1313602), Рис. 1;

  • Рис. 1

  • виявлено невідповідність модифікації, конструкції або версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, включених до Держреєстру РРО;
  • вичерпано строк служби РРО, зазначений у реєстрі екземплярів РРО;
  • закінчився строк експлуатації РРО, визначений законодавством;
  • РРО застосовується не за сферою застосування, визначеною Держреєстром РРО;
  • РРО викрадено або змінено власника РРО, тощо.

Про те, як скасувати реєстрацію РРО у програмі M.E.Doc у нашому матеріалі.

Нагадаємо, що у M.E.Doc працює розділ РРО, за допомогою якого можна створити заяви на реєстрацію та скасування РРО, КОРО, подати заявку до ЦСО про опломбування РРО та включення до реєстру ЦСО РРО та інше. А також здійснювати редагування та збереження документів щодо застосування екземплярів РРО з метою їх реєстрації в ДФС.

2. Як здійснюється реєстрація КОРО на господарську одиницю?

Реєстрація КОРО здійснюється в контролюючому органі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків. КОРО реєструється на кожну окрему господарську одиницю, при цьому кількість КОРО, що реєструються одночасно, не обмежується.

При реєстрації першої КОРО на окрему господарську одиницю в контролюючому органі їй присвоюється фіскальний номер.

Для реєстрації першої та наступних КОРО на господарську одиницю в контролюючому органі суб’єкт господарювання подає, зокрема, заяву про реєстрацію КОРО та/або розрахункової книжки за формою № 1-КОРО (ідентифікатор форми J/F1311302), Рис. 2.

Рис. 2

Зазначимо, що суб’єкти господарювання, які використовують РРО, повинні подати до контролюючого органу повідомлення за формою № 20-ОПП.

3. Як СГ може отримати дані щодо фіскальних номерів РРО, дати реєстрації РРО, номера останньої КОРО, дати реєстрації КОРО, дані щодо фіскальних номерів РРО, реєстрацію яких скасовано, дати, причини та підстави для скасування реєстрації РРО?

Для інформування суб’єктів господарювання ДФС щодекади оприлюднює на своєму веб-сайті:

  • дані щодо фіскальних номерів РРО із зазначенням найменування суб’єкта господарювання (ПІБ), дати реєстрації РРО, а також номера останньої книги ОРО, зареєстрованої на такий РРО, та дати її реєстрації;
  • дані щодо фіскальних номерів РРО, реєстрацію яких скасовано за заявою суб’єкта господарювання або з ініціативи контролюючого органу, із зазначенням найменування суб’єкта господарювання (ПІБ), дати, причини та підстави для скасування реєстрації РРО.
  • Інформація оприлюднюється із зазначенням дати оприлюднення і дати оновлення інформації.

    Це передбачено вимогами п. 19 гл. 2 розд. II Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547.

    Про це нагадали податківці ГУ ДФС у Чернівецькій області.

  • Докладніше про застосування РРО та ведення КОРО, про заповнення Заяви про реєстрацію РРО у М.Е.Doc та про типові порушення за РРО, читайте у Блозі бухгалтера та у Розділі «Інформер» програми M.E.Doc.