вгору
05.06.2020
Карантин, як і все інше, не вічний. І ось ми вже відчули послаблення, які впроваджує Уряд. Про зняття перших карантинних обмежень ми писали у матеріалі.
На своєму сайті Управління Держпраці в Рівненській області надало рекомендації щодо того, як оформити повернення працівників до роботи після карантину.
Наразі відновлюється звичний ритм роботи бізнесу. А роботодавцям слід подбати про те, як повертати до роботи своїх працівників.
Щодо повернення працівників з «карантинних відпусток»
Варто зазначити, що автоматичного виходу працівників з «карантинних відпусток» законом не передбачено. Крім випадків, коли працівник одразу в заяві на відпустку без збереження заробітної плати вказав дату виходу на роботу (наприклад, 26.05.2020 року).
Крім того, переривання відпустки (основної або додаткової) можливе лише в крайніх випадках, передбачених ст. 79 Кодексу Законів про працю України, (далі – КЗпП), наприклад, у разі виробничої аварії або для усунення наслідків виробничої аварії, відвернення нещасних випадків, простою, загибелі або псування майна підприємства. У решті випадків вихід з відпустки має відбуватися зі згоди самого працівника.
У такому випадку роботодавець може вчинити так:
Звертаємо увагу! Якщо працівники виходять на роботу після офіційного оголошення про завершення карантину в країні, тоді наказів видавати не потрібно.
Якщо ж під час карантину роботодавець запровадив дистанційну роботу, то до виходу працівників в офісі також слід підготуватись.
Для цього треба:
Необхідно видати наказ (розпорядження) про припинення дистанційної роботи та відновлення звичайного режиму роботи.
В наказі (розпорядженні) слід зазначити:
Важливо! Якщо частина працівників залишається вдома, то про це слід вказати в наказі або окремим наказом продовжити режим дистанційної роботи для певних працівників, але для цього такі працівники мають написати відповідні заяви. Нагадаємо, КЗпП дозволяє встановити режим дистанційної роботи наказом лише на час загрози поширення пандемії (ч. 2 ст. 60 КЗпП).
Отже, повертаючи працівників до офісів, слід подбати про дотримання санітарних та епідеміологічних вимог, визначених, у першу чергу, Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб». Обов’язковим є: проведення дезінфекції приміщень, забезпечення працівників антисептиками для обробки рук, дотримання відстані між столами працівників тощо. За правильної організації роботи на підприємстві все це можливо зробити одночасно. Обов’язком роботодавця є створення належних та безпечних умови праці (ст. 141, 153 КЗпП). При цьому роботодавець не вправі вимагати від працівника виконання роботи, поєднаної з явною небезпекою для життя, а також в умовах, що не відповідають законодавству про охорону праці.
Про належний захист працівників після виходу з карантину читайте у Блозі бухгалтера.
Як зазначає Управління Держпраці в Рівненській області, дане роз’яснення не містить норм права, а носить лише рекомендаційний характер.
Про послаблення карантинних обмежень – з 05.06.2020 р. читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.