вгору

Місцеві податки: зміни, що відбудуться з огляду Закону №466

Ми вже розглянули зміни, які стосуються ПДВ, податку на прибуток, а також єдинників. Хто пропустив, читайте ці та інші матеріали у Блозі бухгалтера.

Нагадаємо, що ці зміни відбуваються у зв’язку із прийняттям Закону №466.

У даному матеріалі з акцентуємо увагу на змінах, які стосуються місцевих податків та зборів.

Отже, основні зміни такі:

  1. змінюються строки прийняття та оприлюднення органами місцевого самоврядування рішень про ставки місцевих податків, а також інформування контролюючих органів про прийняті рішення;

Так, місцеві органи самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовувати встановлені місцеві податки та збори (п.12.3 ПКУ) та надсилають у десятиденний строк з дня прийняття рішень, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлених місцевих податків та/або зборів та податкових пільг (п.12.3.3 ПКУ).

  1. контролюючі органи зобов’язуються інформувати органи місцевого самоврядування про стан розрахунків з місцевими бюджетами;

Контролюючі органи подаватимуть органам місцевого самоврядування звітність у розрізі джерел доходів:

  • щомісячно, не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним - про суми нарахованих та сплачених податків та/або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків та/або зборів на відповідних територіях; 
  • щокварталу, не пізніше 25 днів після закінчення звітного кварталу - про суми списаного безнадійного податкового боргу; суми розстрочених і відстрочених грошових зобов’язань та/або податкового боргу платників податків, які повинні бути сплачені до місцевих бюджетів на відповідних територіях; суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання.

Звітність в розрізі платників податків - юросіб надається контролюючим органом за запитом органу місцевого самоврядування протягом 20 днів з моменту отримання ним запиту.

  1. встановлюється визначення «Доба» та «Розрахункова година» для визначення бази справляння туристичним збором;

Зазначимо, що в прийнятому у першому читанні законопроєкті №1210 були внесені визначення понять “Доба” та “Розрахункова година” для розрахунку бази справляння туристичного збору. Навіть в тексті до другого читання дані визначення були враховані, але у тексті прийнятого Закону №466 вони відсутні.

  1. встановлюється можливість визначення податкових зобов'язань з плати за землю на підставі не внесених до державних реєстрів правовстановлюючих документів на земельні ділянки;

У разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування (п. 266.7.4 ПКУ).

  1. уточнюється порядок нарахування та надсилання контролюючим органом фізичним особам сум плати за землю. Нові норми визначені п.286.5 ПКУ.

Про те, що місцеві органи самоврядування можуть зменшувати ставки місцевих податків та зборів, читайте у Блозі бухгалтера, у Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.