вгору

Особливості звітування з плати за землю

Податківці повідомили: до якого контролюючого органу подається Податкова декларація з плати за землю, якщо земельні ділянки знаходяться на території тергромади у місті з районним поділом в різних районах такого міста, і плата за землю сплачується на єдиний рахунок такої територіальної громади в розрізі земельного податку і орендної плати?

Плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (далі – орендна плата).

Це визначено пп. 14.1.147 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Форма Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата) затверджена наказом Мінфіну від 16.06.2015 р. № 560 (далі – Декларація).

Згідно з п. 286.2 ПКУ платники плати за землю (крім фізосіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до ДПС за місцезнаходженням земельної ділянки Декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої Декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних Декларацій.

Нагадуємо, що платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну Декларацію, що звільняє його від обов’язку подання Декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 к. дн. місяця, що настає за звітним (п. 286.3 ПКУ).

При створенні об’єднаної територіальної громади (далі – ОТГ), до якої входять тергромади адміністративно-територіальних одиниць, розташованих у різних районах, Декларація подається до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням адміністративного центру ОТГ.

У разі декларування податкових зобов’язань з плати за землю за земельні ділянки, що знаходяться на території тергромади у місті з районним поділом, у рядку 7 «Код органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної(их) ділянки(ок) за КОАТУУ» зазначається код тергромади, створеної у такому місті.

Водночас, в умовах проведення адмінреформи (згідно з розпорядженнями КМУ від 12.06.2020 р. №№ 707-р730-р про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад областей) у разі створення тергромади у містах з районним поділом згідно з розподілом повноважень між контролюючими органами, що обслуговують райони міста, визначено один контролюючий орган, який уповноважений на адміністрування місцевих податків і зборів, у т. ч. плати за землю.

Отже, якщо земельні ділянки знаходяться на території тергромади у місті з районним поділом в різних районах такого міста, Декларація подається до контролюючого органу, який уповноважений на адміністрування плати за землю у такому місті.

Інформацію про такий контролюючий орган можна отримати у будь-якому контролюючому органі такого міста.

При цьому, якщо Декларація подана до іншого контролюючого органу міста, і платнику надійшло повідомлення про ДПІ, яка визначена відповідно до розподілу повноважень для адміністрування плати за землю для створеної у місті тергромади, код КОАТУУ якої зазначений платником у Декларації, у такому разі повторне надання Декларації до уповноваженої ДПІ не потрібне.

Відповідь розміщена на Інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР», категорія 111.05.

Нагадуємо нашим користувачам, що у програмі M.E.Doc зручно подавати податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) – ідентифікатор форми J/F0602006.

Про те, чи можна подати одну декларацію щодо податкових зобов’язань із земельного податку та орендної плати, про заповнення декларації з плати за землю у M.E.Doc читайте у Блозі бухгалтера, Інформері програми M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі