вгору

Порядок подання електронних відомостей про трудову діяльність до ПФУ зазнає змін

Нагадуємо нашим читачам, що з 23.07.2021 р. набрав чинності Порядок надання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затверджений постановою правління ПФУ від 12.03.2021 р. № 11-1 (далі – Порядок). Докладно про це ми повідомляли у матеріалі.

На сайті об’єднання профспілок оприлюднено для обговорення проєкт постанови «Про порядок та черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок», яка вносить зміни до Порядку.

Що передбачено?

1. Порядок визначає механізм подання для створення електронних трудових книжок відомостей про трудову діяльність працівника, фізособи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно (далі – працівник) в електронній формі.

2. Можливість подання відомостей про трудову діяльність до тероргану ПФУ працівником особисто або через вебпортал електронних послуг ПФУ з обов’язковим накладанням КЕП працівником, страхувальником або представником страхувальника, якому керівником страхувальника делеговані відповідні повноваження.

3. Скановані копії в кольоровому форматі з оригіналів трудової книжки мають містити всі сторінки трудової книжки, до яких внесено записи.

4. Визначено порядок повторного подання відомостей про трудову діяльність. Зокрема, відомості подаються повторно у разі виявлення відсутності в трудовій книжці необхідних записів або неправильних чи неточних записів про періоди роботи, або інших розбіжностей з даними реєстру застрахованих осіб Держреєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування за періоди страхового стажу після 01.07.2000 р. та/або заповнення останньої сторінки паперової трудової книжки при звільненні працівника та/або впровадження електронного запису з помилками. При цьому при повторному поданні відомостей подаються титульна сторінка та сторінки зі змінами.

5. Встановлено першочерговість подання та опрацювання відомостей про трудову діяльність осіб, яким до настання права на пенсію за віком залишилось 2 і менше років, та про трудову діяльність осіб за період до 01.07.2000 р.

Інші електронні відомості щодо трудової діяльності працівників можуть подаватися в будь-який період протягом 5 років з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 р. № 1217-IX (нагадуємо, шо Закон набрав чинності з 10.06.2021 р.).

Планується, що у разі прийняття постанова набере чинності через 10 днів з дня її офіційного опублікування.

Читайте на цю тему у Блозі бухгалтера, в Інформері M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.

- Електронна трудова книжка: ПФУ відповідає на запитання;

- E-трудові книжки: на що звертати увагу роботодавцю;

- Трудовий стаж: як підтвердити?