вгору

З 23.07.2021 р. діє електронне подання відомостей про трудову діяльність до ПФУ

23.07.2021 р. набрав чинності Порядок надання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі (Постанова правління ПФУ від 12.03.2021 р. № 11-1, далі – Постанова).

Про проєкт цієї постанови ми повідомляли тут.

Нагадуємо нашим читачам, що наразі діє перехідний період протягом п’яти років, з 10.06.2021 р. (дата набрання чинності Законом України від 05.02.2021 р. № 1217-IX), коли відсутні відомості про трудову діяльність працівників включатимуться ПФУ до Держреєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Згідно з прийнятою Постановою електронні відомості про трудову діяльність працівника подаються страхувальником за працівників або самим працівником.

Відповідні відомості подаються до ПФУ через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі з обов’язковим накладанням КЕП страхувальником або працівником, які подають інформацію. Відомості можуть бути передані одним із таких способів:

  • у вигляді сканкопій документів;
  • в оцифрованому вигляді – шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі ПФУ, до якого додаються сканкопії документів, на підставі яких створюється запис.

Особливості виготовлення сканкопій трудової книжки

Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній затверджено постановою КМУ від 12.08.1993 р. № 637 (далі – Порядок № 637).

E-копії сторінок трудової книжки та документів про стаж, визначені Порядком № 637, а також згоди працівника про надання дозволу на обробку його персональних даних, виготовляються шляхом їх сканування.

Такі сканкопії виготовляються в кольоровому форматі з оригіналів трудової книжки та документів про стаж, мають містити всі сторінки трудової книжки у хронологічному порядку та поля відповідних документів, бути придатні для сприйняття їх змісту, зокрема, дані про серію, номер бланків документів, рекомендована роздільна здатність при скануванні – 300 dpi, формат зображення має бути .jpg або .pdf. При цьому розмір кожного файлу не повинен перевищувати 1 Мб.

З чого складається електронний запис про трудову діяльність працівника?

Такий електронний запис складається з наступних відомостей:

  • найменування роботодавця або П. І. Б. (за наявності) та ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ або реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та/або номер паспорта (для осіб, які відмовилися через релігійні переконання від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
  • періоди: роботи, навчання, практики, служби, догляду, безробіття, стажування, відносин за договорами ЦПХ, виправних робіт, сумісництва;
  • переведення з посади на іншу посаду чи роботу;
  • посада, професія, спеціальність, кваліфікація, вид виконуваної роботи, структурний підрозділ;
  • причина припинення трудових відносин, навчання, практики, проходження служби, відносин за договорами ЦПХ, догляду, безробіття, виправних робіт (з посиланням на статтю та пункт закону);
  • документ, його номер і дата, на підставі якого внесено запис про початок та/або припинення: трудових відносин, навчання, практики, служби, догляду, безробіття, стажування, відносин за договорами ЦПХ, виправних робіт, сумісництва.
  •  У разі створення електронного запису з помилками та його відправлення слід сформувати новий електронний запис. Подані відомості про трудову діяльність працівника мають містити повну та достовірну інформацію, оскільки за подання недостовірних відомостей особи, що їх подали, будуть притягнуті до відповідальності.

Читайте на цю тему у Блозі бухгалтера, в Інформері M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі:

  •  

Електронна трудова книжка: ПФУ відповідає на запитання;

Eтрудові книжки: на що звертати увагу роботодавцю;

Трудовий стаж: як підтвердити?