вгору
11.11.2020
Ми продовжуємо публікувати інформацію щодо реєстрації, перереєстрації, заповнення необхідних документів та роботи з ПРРО у формі запитань і відповідей. Якщо ви раптом проґавили першу частину, просто перейдіть за посиланням.
Порядок реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних РРО визначено наказом Мінфіну від 23.06.2020 р. № 317. ДПС веде реєстр ПРРО в електронному вигляді.
До реєстру вносяться дані ПРРО, суб’єктів господарювання та їхніх господарських одиниць (ГО), де застосовуються ПРРО, сертифікати електронних підписів та/або печаток, що використовуються такими ПРРО.
Фіскальний сервер присвоює фіскальний номер ПРРО і вносить його до реєстру ПРРО, якщо немає підстав для відмови у реєстрації.
Датою реєстрації ПРРО є дата формування фіскального номера ПРРО.
Для реєстрації ПРРО суб'єкт господарювання (СГ) має бути на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його ГО, де буде використовуватись ПРРО, про яку СГ повідомляє контролюючий орган (п. 63.3 ПКУ).
Для цього подається «Заява про реєстрацію ПРРО» за ф. № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F1316602). Про те, як правильно заповнити цей документ — читайте у матеріалі. Після автоматичного опрацювання Заяви сервером ДПС, ви отримуєте результати обробки у вигляді першої квитанції або першої та другої квитанцій.
Для заповнення п. 4 «Дані щодо ПРРО» заяви про реєстрацію ПРРО за ф. № 1-ПРРО, затвердженої наказом Мінфіну від 23.06.2020 р. № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547», використовуються такі типи ПРРО:
Відповідно до п. 15 Вимог № 199 чек X-звіту повинен містити такі дані (всі підсумки та суми обчислюються з початку зміни до моменту формування X-звіту):
Код УКТ ЗЕД потрібно обов’язково вказувати у чеку для підакцизних товарів (п. 11 ст. 3 Закону № 265) — він зазначається в 7-му рядку. Форма фіскального касового чека № ФКЧ-1 наведена у додатку 1 до Положення № 13. Докладніше — у матеріалі.
5. Чи потрібно реєструвати КОРО до ПРРО?
Прямої відповіді у нормах законодавства на це запитання немає. Відповідно до п.2 р. ІІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.2016 № 547, використання КОРО на період відсутності електроенергії або виходу з ладу РРО для проведення розрахункових операцій передбачено лише для класичного РРО. Більш детально про це — у матеріалі.
Власник ПРРО перед тим, як зареєструвати його, повинен надіслати (подати) до ДПС інформацію за формою 20-ОПП про ГО, де буде застосовуватись ПРРО.
Суб’єкт господарювання, що хоче зареєструвати ПРРО, відповідно до наказу Мінфіну від 23.06.2020 року № 317, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його ГО, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 Податкового кодексу України за формою № 20-ОПП.
Відсутність на обліку ДПС об’єкта оподаткування або наявність неповної чи помилкової інформації може стати причиною відмови у реєстрації ПРРО.
Як заповнити повідомлення про об'єкти оподаткування (форма 20-ОПП) у М.Е.Dос — читайте у нашому матеріалі.
Якщо СГ вирішує використовувати ПРРО замість апаратного РРО, реєстрацію апаратного РРО необхідно скасувати. Докладніше про випадки скасування реєстрації РРО — у матеріалі.
Законодавством не встановлено, але податківці з цього питання консультують так: “Використання програмних реєстраторів розрахункових операцій при роздрібній торгівлі пальним забороняється”.
Ні, це неможливо.
Якщо ви зобов’язані застосовувати РРО (ПРРО) під час проведення розрахункових операцій, то повинні:
Прямої норми закону щодо того, хто відповідає за недотримання чинного законодавства, зокрема, нечинну форму касового чека та його реквізити, — немає. Однак, враховуючи ст. 8 Закону про бухоблік, такою особою є бухгалтер, якщо іншого не зазначено у посадовій інструкції іншої посадової особи (керівника, касира тощо).
Форму та зміст касового чека визначає Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Мінфіну від 21.01.2016 № 13 зі змінами. Зверніть увагу, що з 01.08.2020 р. фіскальні чеки використовуються за новою формою. Докладно про це читайте у матеріалі.
Відповідальність за нечинну форму касового чека
Відповідно до ст.8 Закону «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність» від 16.07.1999 № 996-XIV відповідальність за організацію бухобліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого строку, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів. При цьому, для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог цього Закону обирає форми його організації, у тому числі й введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером.
Згідно зі ст. 155 прим. 1 КУпАП за порушення проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг застосовується адмінвідповідальність — до осіб, що здійснюють розрахунки застосовується штраф у розмірі від 2 до 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (далі — нмдг) та на посадових осіб — від 5 до 10 нмдг, а при повторному порушенні протягом року — штраф на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 5 до 10 нмдг і на посадових осіб — від 10 до 20 нмдг.