вгору

Знищення товарів внаслідок війни: як підтвердити?

Податківці проінформували, яким чином документально підтвердити знищення (втрати) товарів внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану?

Відповідно до п. 32-1 підрозд. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) тимчасово, протягом дії воєнного, надзвичайного стану, не вважаються використаними платником податку в оподатковуваних ПДВ операціях, або в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, товари придбані в оподатковуваних ПДВ операціях, знищені (втрачені) внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану.

До наведених у цьому пункті операцій норми п. 198.5 ПКУ не застосовуються (отже, «технічні» податкові зобов’язання не нараховуються – ред.).

Дію обставин непереборної сили засвідчує Торгово-промислова палата України (далі – ТПП України). Листом ТПП України від 28.02.2022 р. № 2024/02.0-7.1 підтверджено, що введення військового стану в Україні з 24.02.2022 р. до його офіційного закінчення є обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами).

Для фіксації знищення (втрати) товарів внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану платнику податку доцільно:

  • провести інвентаризацію;
  • звернутися до органів ДСНС, які мають скласти акт пошкодження майна із зазначенням причини;
  • звернутись до місцевих органів влади, які можуть додатково підтвердити факт знищення товарів;
  • здійснити всі можливі заходи з фіксації факту пошкодження майна (фото/відео зйомка).

Водночас, регулювання питань методології бухобліку здійснюється Мінфіном, тому з питань оформлення, відображення у первинних документах та документального підтвердження знищення (втрат) товарів внаслідок знищення (втрат) товарів внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану платнику податку доцільно звернутися до цього міністерства.

Відповідь розміщено на Інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР», категорія 101.15.

Читайте більше матеріалів на цю тему у Блозі бухгалтера, в Інформері M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі:

Втрачені первинні документи під час війни: що необхідно знати?

Як отримати Сертифікат форс-мажорних обставин?

Форс-мажорні обставини vs фінансова відповідальність.