вгору
13.08.2025
Звітлана вдивлялася в монітор. На екрані – знайома папка «Вивантажено_Фінал», яка, схоже, не була такою вже фінальною. І ще це повідомлення «XML is not valid».
– От знову, – зітхнула вона і вже потягнулася за смартфоном, щоб попросити Сафтія про допомогу.
Але просити не довелося. Сафтій, наче справжній телепат, опинився в потрібному місці в потрібний час:
– Бачу, знову виникають труднощі з SAF-T? – зі співчуттям запитав він.
– Не те слово. Я все намагаюсь зібрати цей файл, але кожен раз щось не так. Може, час уже вдатися до магії?
Сафтій засміявся:
– Ха-ха, є простіший спосіб. Зараз покажу, як працює M.E.Doc API SAF-T UA.
– Що це? Якась програма?
– Так, і дуже хороша. M.E.Doc API SAF-T UA працює з твоєю обліковою системою. Імпортує дані, перевіряє, чи все правильно, показує, де помилка, і дає можливість переглянути весь файл перед його експортом.
– Тобто мені не доведеться копирсатися у XML вручну? – з підозрою запитала бухгалтерка.
– Саме так. Тобі треба просто працювати з даними, а решту візьме на себе програма.
– Добре. Покажеш, з чого почати?
– Звичайно, тому я й тут, – посміхнувся Сафтій. – Не буду тебе навантажувати тим, як це все встановлюється, налаштовується... Це залишимо для твоїх айтішників. Давай уявимо, що все вже зроблено за тебе, і ти вже увійшла в програму. Поглянь у правий верхній куток. Бачиш назву підприємства і код ЄДРПОУ?
– Ага...
– Це означає, що зараз ти працюєш саме з цим підприємством.
– Сафтій, але ж я головний бухгалтер у кількох підприємствах... А як бути, якщо мені треба зробити SAF-T для іншого підприємства?
– Все дуже легко, клікни на назву підприємства.
– Клікнула.
– Бачиш, відкривається список? Тепер просто обирай потрібне підприємство, натискай на нього і можеш одразу працювати з його даними.
– Зручно, – сказала Звітлана. – Один клік – і вже працюєш з іншим підприємством. А що далі? Бачу тут якесь меню зліва.
– Так, це головне меню. Тут п’ять розділів: «Реєстр», «Довідники», «Перегляд даних», «Налаштування» і «Контакти».
– Назви зрозумілі. Але, мабуть, є свої нюанси?
– Та ні, все дуже просто. Давай коротко пройдемось по кожному, щоб одразу знала, де що шукати. Почнемо з першого розділу – «Реєстр». Саме у ньому будуть відображатись створені чи імпортовані тобою файли SAF-T UA. А щоб вони з'явилися, ти просто клікнеш на кнопку «Сформувати».
– Тут усе зрозуміло. А розділ «Довідники» – для чого він?
– Це твій робочий помічник. Тут зберігається вся важлива інформація про підприємства, користувачів, рахунки, посадових осіб, податки та групи активів. Ти можеш один раз вказати всю цю інформацію тут і потім використовувати її для швидкого заповнення SAF-T UA.
– Звучить, справді, зручно – кивнула бухгалтерка. – Тобто інформацію можна заповнювати в кожному довіднику окремо?
– Саме так. Усього їх шість: «Підприємства», «Користувачі», «Банківські рахунки», «Посадові особи», «Таблиця податків» і «Групи активів». Перші чотири – спільні для всієї системи, а от останні два заповнюються окремо для кожного підприємства.
– Поки питань нема. Можливо, з’являться пізніше, — усміхнулася Звітлана. — Давай рухатись далі. Що це за розділ – «Перегляд даних»?
– О, це одна з крутих фішок M.E.Doc API SAF-T UA. Тут ти бачиш, які саме дані потрапили в програму: все візуалізується, можна переглянути, проаналізувати і, якщо треба, щось видалити або перезавантажити ще до формування репорту.
– Мені вже починає подобатись. Дай-но вгадаю, «Налаштування»... це про налаштування?
– Ти просто блискавично вчишся! Так, цей розділ про зручність і адаптацію під себе. Трошки згодом розберемо всі його можливості, щоб працювати було легко і впевнено.
– А якщо у мене щось не буде виходити?
– Варіантів кілька. По-перше, в меню є розділ «Контакти» – це техпідтримка від розробників. Вони швидко реагують і реально допомагають. По-друге, зверни увагу на знак питання на верхній панелі навігації – це Довідка. Там усе коротко, по суті і без зайвих слів. І, по-третє... ну, ти знаєш – завжди можеш писати мені.
– А я тобі писатиму навіть тоді, коли все працює, – підморгнула Звітлана.
– О, це вже точно найкращий зворотний зв'язок.
Висновки:
Зручний та інтуїтивно зрозумілий інтерфейс – запорука впевненої роботи.
Довідники – твої друзі. Правильне заповнення = менше роботи з документами.
Підтримка користувача – оперативна допомога фахівців розробника.
Далі буде...
«Як потрапляють дані до SAF-T UA: API, Excel, XML і ручне введення». Розберемось з логікою імпорту.